Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMikkelsen, Maya Strandheim
dc.contributor.authorRichartz, Lisa
dc.date.accessioned2013-11-06T13:42:16Z
dc.date.available2013-11-06T13:42:16Z
dc.date.issued2013-11-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146798
dc.description.abstractDenne rapporten viser motivasjonsgrunnlaget til produktet: ”Elevbok” av Maya Strandheim Mikkelsen og Lisa Richartz. Produktet skal være et hjelpemiddel til elev og ledsager for å få mest mulig ut av mengdetreningen. Vi har undersøkt hvorfor vi skal motivere for mengdetrening, og hvilken gevinst mengdetrening kan ha. Dersom elevene starter føreropplæringen slik at de har et år til å mengdetrene etter gjennomført trinn 4, vil de ha en lavere startrisiko enn de elevene som ikke har mengdetrent. Ved å mengdetrene gjennom hele føreropplæringen vil elevene sikre seg gode ferdigheter på alle trinn i føreropplæringen. Mengdetrening bidrar også til en større utvikling og mer erfaring. Statens vegvesen oppfordrer alle til å starte føreropplæringen tre år før ønsket førerprøvetid, slik at det siste året kan benyttes til mengdetrening. På mengdetreningsmøtet vi deltok på mente de at trafikkskolene er ansvarlige for å få mer mengdetrening inn i føreropplæringen. For at elevene skal ha mengdetrent tilstrekkelig før førerprøven har vi kommet fram til et helhetlig opplegg for trafikkskolene for å få elevene tidlig i gang med føreropplæringen. I informasjonsbrosjyren som vi har utviklet ønsker vi å formidle nytten ved å begynne med føreropplæringen tidligst mulig. Der har vi også introdusert elevboken som skal benyttes under føreropplæringen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesKandidatoppgave;2013
dc.titleHvordan kan trafikkskolene bidra til økt mengdetrening?no_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber18 s., 62 s., 8 upag.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel