Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTeigstad, Thomas
dc.date.accessioned2013-11-12T13:48:05Z
dc.date.available2013-11-12T13:48:05Z
dc.date.issued2013-11-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146808
dc.description.abstractOppgaven har som utgangspunkt å kartlegge trafikkskolenes hjemmesider/internettsider og vurdere om bransjen gir informasjon, tjenester og fagtilbud som kunder og myndigheter etterspør. Ut fra resultater i spørreundersøkelser med elever så kan det virke som om elevene er fornøyde med trafikkskolens informasjon via nettsidene. Imidlertid viser en av undersøkelsene at trafikkskolene i liten grad gir nødvendig informasjon eller tilbyr tjenester via internettsidene sine. Med andre ord fremstår det som om kommunikasjonen mellom kunde og trafikkskole fungerer på mer tradisjonelle måter og i liten grad har endret seg i takt med utviklingen ellers i samfunnet. Man kan med andre ord stille spørsmål om det er bransjen som tilpasser seg kundens behov eller om det er kunden som tilpasser seg bransjen? Oppgaven peker på at det er noe små forskjeller mellom by og land i hvilke grad trafikkskolene har utarbeidet internettsider. Muligens kan en av årsakene til dette være at større konkurranse bidrar til at trafikkskoler i sentrale strøk ser behovet for å gjøre sin bedrift synlig via hjemmesidene. I oppgavens siste del er det forsøkt påpekt noen forbedringspunkter som bransjen bør se nærmere på, samt at det er utarbeidet en hjemmeside med enkle eksempler på hvordan man med kan ta i bruk internettsiden som pedagogisk og administrativt verktøy. Det er åpenbart at trafikkskolen som en profesjonell aktør må forbedre sin informasjon til kundene. Forbrukervernet har i dag en sterk beskyttelse og bør derfor i større grad tas hensyn til i trafikkskolens daglige drift.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesKandidatoppgave;2013
dc.titleTilfredsstiller trafikkskolene elevenes informasjonsbehov på hjemmesidene sine? Er det grunnlag for å anbefale bransjen noen forbedringspunkter?no_NO
dc.title.alternativeDoes websites in traffic schools meet information needs among students? Are there grounds to recommend sector some improvement?no_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber58 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel