Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLyngsnes, Kitt
dc.date.accessioned2008-11-04T09:23:45Z
dc.date.issued2008-10-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146840
dc.description.abstractNorske lærere blir stadig eldre. Gjennomsnittsalderen på lærerne er høg, og allerede utdannes det for få nye til å dekke skolens behov de nærmeste årene. I tillegg går søkningen til lærerutdanning drastisk nedover. I år har bare høgskolene i Oslo og Trondheim fylt opp studieplassene på allmennlærerutdanningen. Hvorfor vil ikke ungdommer bli lærere? Lønn nevnes hyppig som forklaringsfaktor, og det kan være noe i det, men bildet er mer komplisert. Er skolen fristende som framtidig arbeidsplass og læreryrket som karriereveg? For hva har vi sett de siste årene; jo stadige medieoppslag om norske elevers svake prestasjoner og skolens elendighet – og lærerne får veldig ofte skylden for begredeligheten.en
dc.format.extent92924 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.publisherTrønder-Avisaen
dc.subjectlæreryrkeen
dc.subjectskoleutviklingen
dc.titleForskningsbasert skoleutviklingen
dc.typeChronicleen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel