Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLundemo, Gunleif
dc.date.accessioned2009-09-24T12:32:02Z
dc.date.issued2009-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146960
dc.description.abstractDenne oppgaven omhandler kroppsøvingsfaget som del av en fireårig allmennlærerutdanning. Det er foretatt kvalitative intervjuer med fire tidligere studenter med tilbakeblikk på det ene utdanningsåret i kroppsøving. Dette er nyutdannede lærere som er i sine første arbeidsår i skolen. De er intervjuet om nytten av utdanningsåret i forhold til nåværende arbeid som kroppsøvingslærer. To områder, som representerer hovedperspektiver i utdanningen, er gransket. Det ene er opplæringen av egenferdigheter i idrett og dans. Det andre er opplæringen i praktisk-metodiske kunnskaper. Studiet i kroppsøving omfattet 60 studiepoeng. This article is about Physical Education Teacher Education (PETE) programs at university colleges. There have been qualitative interviews of four former students while they look back at their one-year study in Physical Education. The teachers are in one of their first years as teachers, and have relatively little teaching experience. They are interviewed about how useful the study was for their job as a teacher in Physical Education. The focus is on two things, which represent main perspectives in the education. The first perspective is the students’ own skills in sports and dance. The second is the training of teaching methods. The study in Physical Education equals 60 credit points.en
dc.format.extent482526 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectkroppsøvingsfageten
dc.subjectegenferdigheteren
dc.subjectidretten
dc.subjectdansen
dc.subjectkroppsøvingen
dc.subjectyrkeen
dc.titleForberedelse til å være kun delvis forberedt: - om læring av profesjonskunnskap for kroppsøvingslærerstudenteren
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel