Show simple item record

dc.contributor.authorLøtveit, Karl Ingolf
dc.date.accessioned2013-03-06T08:07:13Z
dc.date.available2013-03-06T08:07:13Z
dc.date.issued2013-03-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147035
dc.description.abstractAvhandlingen tar utgangspunkt i selvbestemmelsesteorien (SDT) til Deci og Ryan (1985, 2000). Innledningsvis stilles det spørsmål om det er noen sammenhenger mellom lærers autonomistøtte, elevers behovstilfredsstillelse, og autonome motivasjon for deltakelse i kroppsøving. Videre stilles det spørsmål om det er noen sammenhenger mellom elevers autonome motivasjon for deltakelse i kroppsøving, deres kompetanse og innsats i fysisk aktivitet i fritiden og positivt velvære generelt i livet. Resultatene fra studiet indikerer positive sammenhenger mellom autonomistøtte og elevens opplevde behovstilfredsstillelse, motivasjon for fysisk aktivitet i fritiden og velvære generelt.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectselvbestemmelsesteorino_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.titleSelvbestemmelsesteori i kroppsøving. Motivasjon for kroppsøving i videregående skoleno_NO
dc.title.alternativeSelf-determination theory in physical educationno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber72 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record