Show simple item record

dc.contributor.authorAasen, Bjørg
dc.contributor.authorBratseth, Kristin
dc.date.accessioned2008-01-23T10:29:05Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147152
dc.description.abstractAvhandlingen omhandler bruk av refleksjon i sykepleierstudenternes praksisstudier. En fast gruppe med studenter (basisgruppe), lærer fra høgskolen og praksisveileder fra sykehuset møtes til ukentlige refleksjonstimer i en 12 uker lang praksisperiode. For at studentene skal oppnå læring og kunnskapsutvikling må følgende faktorer ligge til grunn: studentene må ha relevant basiskunnskap, de må gjøre en individuell skriftlig forberedelse til timene og veilederrollen må utøves slik at den fremmer refleksjon i gruppen.en
dc.format.extent517520 bytes
dc.format.extent685298 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenor
dc.publisherHandelshøjskolen i København/Danmarks Pædagogiske Universiteten
dc.subjectrefleksjonen
dc.subjectpraksisstudieren
dc.subjectkunnskapsutviklingen
dc.subjectstudentgrupperen
dc.subjectlæringen
dc.titleBruk av refleksjon i sykepleierstudentenes kunnskapsutviklingen
dc.typeMaster thesis
dc.source.pagenumber113 s.en


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record