Show simple item record

dc.contributor.authorSvinvik, Margrethe
dc.date.accessioned2012-11-06T13:03:00Z
dc.date.available2012-11-06T13:03:00Z
dc.date.issued2012-11-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147209
dc.descriptionThe issue is related to the arrangement of an action-based change process that may lead to greater interaction skills. I have looked at different approaches to knowledge development, and view knowledge as an interplay of multiple types of knowledge. In this process the focus is on the development of emotional and relational skills. I have shown that employees find that critical reflection provides valuable understanding of their own and others ' action selection. «Sonebytte» has been a suitable training arena in this context, but will not be sufficient for further learning and development within the organization. I have illustrated the challenges by an action-based change process for me as a leader and researcher, as well as the participants.no_NO
dc.description.abstractProblemstillingen er knyttet til tilrettelegging av en aksjonsbasert endringsprosess som kan føre til økt samhandlingskompetanse. Jeg har sett på ulike tilnærminger til kunnskapsutvikling og har lagt til grunn et kunnskapssyn som involverer et samspill mellom flere kunnskapstyper. I denne prosessen er det lagt vekt på utvikling av emosjonell og relasjonell kunnskap. Jeg har vist at de ansatte opplever at kritisk refleksjon gir verdifull forståelse for egne og andres handlingsvalg. Sonebytte har vært en egnet øvingsarena i denne sammenhengen, men vil ikke være tilstrekkelig for videre læring og utvikling i organisasjonen. Jeg har belyst utfordringer ved en aksjonsbasert endringsprosess for meg som leder og forsker, samt for deltakerne.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectkunnskapsutviklingno_NO
dc.subjecthjemmesykepleienno_NO
dc.subjectaksjonsbasert endringsprosessno_NO
dc.subjectsamhandlingskompetanseno_NO
dc.titleBedre samhandling ved Hjemmesykepleien i Surnadal kommune gjennom en aksjonsbasert endringsprosess? - hvordan bruke aksjonsforskning til kunnskapsutvikling?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber106 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record