Ledelse i mellomrommet Barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling i samhandling med styrerne i barnehagen
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/147247Utgivelsesdato
2012-11-05Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne masteravhandlingen ser på barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling av ansatte i barnehagene i samhandling med styrerne. Ut fra problemstillingen er det formulert tre forskningsspørsmål: Hvordan forstår barnehagemyndigheten og styrerne begrepene kunnskap og kompetanse? Hvordan leder og administrerer barnehagemyndigheten kompetanseutvikling i samhandling med styrerne? Hvilken betydning har kontekst og organisasjonsstruktur i kommunen på barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling i samhandling med styrerne? Hovedfunnene i undersøkelsen viser at barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling på det regionale nivået fungerer godt ved at både private og kommunale barnehager inkluderes på lik linje.