Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrørs, Elisabeth
dc.contributor.authorStrandheim, Odd-Inge
dc.date.accessioned2013-10-10T12:15:50Z
dc.date.available2013-10-10T12:15:50Z
dc.date.issued2013-10-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147265
dc.description.abstractVi har tatt initiativ til og gjennomført et gjennombruddsprosjekt i faget matematikk ved Levanger videregående skole. Elevene som var omfattet av prosjektet er enten faglig svake eller sliter med motivasjonen for skolefag. Hovedmålet med gjennombruddsprosjektet var at 60 % av de elevene som deltok, skulle oppnå karaktermessig framgang. Dette radikale resultatmålet ble innfridd til en viss grad. 37 % av elevene oppnådde karaktermessig forbedring. Gjennomsnittskarakterene for hele elevgruppen økte med 0,4 karakterpoeng sammenlignet med ungdomsskolekarakterene. Enkeltelever som var fritatt for vurdering i matematikk på ungdomstrinnet, oppnådde oppsiktsvekkende framgang i løpet av prosjektperioden. Vi kom i tillegg fram til at lærerne lærte av hverandre og videreutviklet seg gjennom samarbeidet i gjennombruddsprosjektet. Vi erfarte også at skoleledelsens direkte involvering i arbeidet med prosjektet hadde betydning for lærernes læring og neste omgang elevenes læringsutbytte.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleGjennombruddsmetoden - Systematisk utålmodighetno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber135 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel