Show simple item record

dc.contributor.authorAugdal, Inger Lise Guldseth
dc.contributor.authorRotmo, Berit
dc.date.accessioned2013-10-10T11:02:41Z
dc.date.available2013-10-10T11:02:41Z
dc.date.issued2013-10-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147275
dc.description.abstractKunnskapen i veggene er en betegnelse som er brukt i institusjonene om den kunnskapen som ikke er artikulert og heller ikke nedtegnet. Vårt fagfelt har inntil nylig bestått av svært mye praksisbasert kunnskap eller kunnskap i veggene. Vi har funnet at kunnskapsarbeiderne er opptatt av faget sitt, og er opptatt av å få ny og mer kunnskap. Dette handler i stor grad om eksplisitt kunnskap. Taus kunnskap er informantene lite kjent med, og det stilles også spørsmål om taus kunnskap er kunnskap. Vi har også funnet at våre informanter bruker sin intuisjon eller magefølelse i arbeidet med ungdommene på institusjonene jevnlig.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectKunnskapsutviklingno_NO
dc.subjectBarnevernstjenestenno_NO
dc.titleHvordan oppnå kunnskapsutvikling når «kunnskapen sitter i veggene»? En studie av kunnskapsutvikling i to barneverninstitusjoner.no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber121 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record