dc.contributor.author | Augdal, Inger Lise Guldseth | |
dc.contributor.author | Rotmo, Berit | |
dc.date.accessioned | 2013-10-10T11:02:41Z | |
dc.date.available | 2013-10-10T11:02:41Z | |
dc.date.issued | 2013-10-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147275 | |
dc.description.abstract | Kunnskapen i veggene er en betegnelse som er brukt i institusjonene om den kunnskapen som ikke er artikulert og heller ikke nedtegnet. Vårt fagfelt har inntil nylig bestått av svært mye praksisbasert kunnskap eller kunnskap i veggene. Vi har funnet at kunnskapsarbeiderne er opptatt av faget sitt, og er opptatt av å få ny og mer kunnskap. Dette handler i stor grad om eksplisitt kunnskap. Taus kunnskap er informantene lite kjent med, og det stilles også spørsmål om taus kunnskap er kunnskap. Vi har også funnet at våre informanter bruker sin intuisjon eller magefølelse i arbeidet med ungdommene på institusjonene jevnlig. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | Kunnskapsutvikling | no_NO |
dc.subject | Barnevernstjenesten | no_NO |
dc.title | Hvordan oppnå kunnskapsutvikling når «kunnskapen sitter i veggene»? En studie av kunnskapsutvikling i to barneverninstitusjoner. | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 121 s. | no_NO |