Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohnsen, Wenche
dc.date.accessioned2014-07-29T10:50:43Z
dc.date.available2014-07-29T10:50:43Z
dc.date.issued2014-07-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/198845
dc.description.abstractStudiens viktigste funn er at mange av utfordringene disse åtte jentene har, og som påvirker deltagelsen deres negativt i kroppsøvingsfaget, stammer fra dårlig selvoppfatning og selvtillit. De har dårlig selvoppfatning og negative erfaringer med faget, og de blir påvirket negativt av både formelle og uformelle faktorer i kroppsøvingsundervisningen. Konklusjonen er at for å få disse jentene mer aktive i kroppsøvingsfaget, bør det skje noen endringer i undervisningen, slik at selvoppfatningen og selvtilliten deres blir bedre. Flere konstruktive tilbakemeldinger, differensiering, medbestemmelse, mer fokus på bevegelsesglede og mindre konkurranseaktiviteter er noen av løsningene jentene kommer med for at faget skal fungere bedre for demnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøving, deltagelse, selvoppfatningnb_NO
dc.titleFormelle og uformelle faktorer som påvirker jenters selvoppfatning, atferd og deltagelse i kroppsøving i videregående skolenb_NO
dc.title.alternativeFormal and informal factors affecting the girls self-perception, behavior and participation in physical education in upper secondary schoolnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber62 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel