dc.contributor.author | Johansen, Oddbjørn | |
dc.contributor.author | Bulling, Ingunn Skjesol | |
dc.contributor.author | Kanestrøm, Endre | |
dc.date.accessioned | 2014-10-07T11:14:43Z | |
dc.date.available | 2014-10-07T11:14:43Z | |
dc.date.issued | 2014-10-07 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-724-5 | |
dc.identifier.issn | 1504-7172 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/223277 | |
dc.description.abstract | Høgskole- og universitetssystemet er vant til å definere hva utdanningene skal inneholde og kan argumentere for hvorfor akkurat dette temaet er viktig. Prosjektet har bestreba seg på å fange perspektivene til tjenestepersonell som på ulikt vis bærer roller i tjenesteproduksjonen. Vår metodiske tilnærming bygger på en filosofi om å få etablert en trygg dialog rundt den enkeltes forståelse og opplevelse av oppdraget. At vi starta med homogene grupper – dvs. personell under samme tjenesteområde – ble valgt for å skape et trygt utgangspunkt for erfaringsdeling, ikke minst pga. profesjonsgruppers felles språk/terminologi. Prosjektet gjorde bruk av åpne spørsmål som utfordra tjenesteområdenes tolkninger og fordommer overfor andre tjenestegrupper og profesjonsgrupper, hvilket ga svar på flere sårbarhetsområder i den samla tjenesteproduksjonen. Respondentene (tjenestegruppene) også utfordra på hva de selv kunne gjøre for å forbedre tjenestekvaliteten – bl.a. ved å utlede gjennomførbare forbedringstiltak og vekte disse på bakgrunn av den tilslutning tiltakene får fra den samla gruppa.
I dette prosjektet har vi prøvd å utvikle en modell der vi prøver å la praksis og teori møtes. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Overhalla kommune | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;100 | |
dc.subject | kunnskapsutvikling | nb_NO |
dc.subject | forskning | nb_NO |
dc.subject | arbeidsliv | nb_NO |
dc.subject | kommunale tjenester | nb_NO |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.subject | unge | nb_NO |
dc.subject | samhandling | nb_NO |
dc.subject | individuell plan | nb_NO |
dc.title | Samhandling rundt barn og unge med sammensatte behov i Overhalla kommune (SARBU): sluttrapport | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 43 s. | nb_NO |