Skolebiblioteket. Læringsrommet i skolens hjerte
dc.contributor.author | Nøst, Trude Marian | |
dc.contributor.author | Sivertsen, Guri Marjane | |
dc.date.accessioned | 2014-10-14T11:27:43Z | |
dc.date.available | 2014-10-14T11:27:43Z | |
dc.date.issued | 2014-10-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/223729 | |
dc.description.abstract | Denne masteravhandlingen handler om organisasjonsutvikling i skolen med aksjonsforskning som tilnærming. Den beskriver en læringsprosess for å utvikle ny kunnskap om skolebibliotek. Problemstillingen formulerte vi som et spørsmål om hvordan man kan bruke aksjonsforskning i en forprosjektfase for å utvikle skolebiblioteket som godt verktøy i skolens pedagogiske virksomhet. Våre funn viser at tid, ledelsens engasjement og gode verktøy ser ut til å være de elementene som har størst betydning for et vellykket resultat om aksjonsforskning skal brukes i en forprosjektfase for å utvikle skolebiblioteket som godt verktøy i skolenes pedagogiske virksomhet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | Skolebibliotek | nb_NO |
dc.subject | Organisasjonsutvikling | nb_NO |
dc.title | Skolebiblioteket. Læringsrommet i skolens hjerte | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 139 s. | nb_NO |