Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOwesen, Vidar Løw
dc.date.accessioned2015-10-27T11:05:55Z
dc.date.available2015-10-27T11:05:55Z
dc.date.issued2015-10-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2358103
dc.description.abstractDenne studien setter søkelys på læring i jagerflymiljøet. Gjennom observasjoner og intervju av 6 jagerflygere ved en jagerflyskvadron i Bodø ser jeg nærmere på hvilke læreprosesser som bidrar til å utvikle prestasjoner i et miljø med høyt fokus på prestasjoner og læring. For å skille mellom bevisstgjøring av dagens praksis og mulig forbedring av denne praksisen, stiller jeg to forskningsspørsmål: 1. Hvordan kan jagerflygernes læringsprosesser forstås i lys av dagens kunnskapstrender? Studien viser funn innenfor alle tre perspektiv i hver av fasene, men likevel synes det å være enkelte perspektiv som i større grad setter preg på fasen enn andre. 2. Hvordan kan jagerflygernes læringsprosesser forbedres? Studien peker på at det kroppslige og det intuitive i høyeste grad er tilstede i action, men i mindre grad er gjenstand for refleksjon i planlegging og debriefing.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectLæringsprosessernb_NO
dc.subjectPrestasjonsutviklingnb_NO
dc.subjectJagerflygerenb_NO
dc.titleLæring i jagerflymiljøet gjennom prosedyrer, praksis og kropp.nb_NO
dc.title.alternativeHvilke læringsprosesser bidrar til prestasjonsutvikling hos jagerflygere?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber104 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel