dc.contributor.author | Oldervik, Linn Kjøl | |
dc.date.accessioned | 2016-02-12T10:01:09Z | |
dc.date.available | 2016-02-12T10:01:09Z | |
dc.date.issued | 2016-02-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2378898 | |
dc.description.abstract | Tittelen på denne oppgaven er ”mobbing i barnehagen” og mitt formål er å undersøke hvordan barnehagelæreren arbeider sammen med personalet sitt i forebyggingen av mobbing. Jeg ønsker å finne ut hva barnehagelærere mener mobbing i barnehagen er, og hvordan vi kan forhindre at det forekommer.
Problemstillingen min er ” Hvordan arbeider barnehagelæreren sammen med personalet for å forebygge mobbing?”.
Teorien jeg har valgt å bruke i forbindelse med begrepet mobbing er hentet fra bøkene ”Stopp ertingen”, ”Mobbing i barnehagen – et sosialt fenomen” og ”Voksne skaper vennskap”. Jeg har også brukt teori for å beskrive ledelse, kompetanseutvikling og utviklingsarbeid.
Dette er en kvalitativ forskningsrapport, og jeg har brukt personlig intervju for å samle empiri. Jeg kom frem til at barnehagelæreren prioriterer kompetanseheving i fellesskap for å danne et felles grunnlag for å nå et bestemt mål, i dette tilfelle forebygging av mobbing. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | mobbing | nb_NO |
dc.subject | barnehagen | nb_NO |
dc.title | Den profesjonelle barnehagelæreren : Mobbing i barnehagen | nb_NO |
dc.type | Student paper, others | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 21 s. | nb_NO |