Show simple item record

dc.contributor.advisorLoeng, Svein
dc.contributor.authorRobertsen, Rolf
dc.contributor.authorHaukeberg, Per
dc.date.accessioned2016-06-15T08:32:18Z
dc.date.available2016-06-15T08:32:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2392614
dc.description.abstractAlt i alt er høgskolen godt fornøyd med aktiviteten knyttet til bruk av simulatoren, men ser klart at det fortsatt er potensial til å utnytte den mer. Å drive FoU - arbeid for å optimalisere studentenes og kjøreelevenes læringsutbytte blir et viktig satsingsområde fremover. Et annet aspekt er å motivere studentene til i større grad gjøre bruk av simulatoren i studiehverdagen. Et av hovedargumentene fra studentenes side er at bruk av simulator ikke er vanlig i føreropplæringen i Norge, og de har vansker med å umiddelbart se hvilke fordeler et slikt verktøy kan gi både for dem selv og kjøreelevene. De gjennomførte prosjektene og den bevisste bruken av simulator i vår undervisning har etter vår mening vist at det ligger et potensiale i å anvende simulator i visse deler av opplæringen. Resultatene tyder blant annet på at elevenes læringsutbytte i mørkekjøring blir minst like godt i kjøresimulator som ved den tradisjonelle opplæringen. Den egner seg også godt til opplæring i trinn 2 i vår føreropplæring, men det må gjøres en god del utviklingsarbeid når det gjelder læringsscenariene dersom simulatorøvingen skal gi et godt læringsutbytte i trinn 3 og 4.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Nord-Trøndelagnb_NO
dc.subjectkjøresimulatornb_NO
dc.subjecttrafikklærerutdanningnb_NO
dc.subjectsimulatornb_NO
dc.titleBruk av kjøresimulatoren ved HiNT, Avdeling for trafikklærerutdanning: praktisk anvendelse av kjøresimulatoren i trafikklærerutdanning og FoU – aktiviteternb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.source.pagenumber13 s.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record