Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBang, Kjell Magne
dc.date.accessioned2016-07-12T12:23:15Z
dc.date.available2016-07-12T12:23:15Z
dc.date.issued2016-07-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2396348
dc.description.abstractBakgrunnen for denne studien er blant annet min interesse for og tro på underveisvurdering og vurdering for læring som viktige bærebjelker for både økt gjennomføring og større læringstrykk i en bedre skole. Hensikten med denne studien er å undersøke i hvilken grad elever med lav og høy fysisk form opplever at kroppsøvingslæreren bruker tilbakemeldinger og framovermeldinger i undervisningen. Videre undersøkes hva tilbakemeldingene og framovermeldingene handler om, samt på hvilken måte elevene opplever at disse har betydning for dem. Denne masteroppgaven vektlegger derfor elevenes erfaringer og opplevelser. Hovedfunnene i analysen tyder på at elevene i for liten grad opplever at de får tilbakemeldinger i kroppsøvingsfaget. Videre at elever med høy fysisk form i større grad enn elever med lav fysisk form opplever slike tilbakemeldinger. Sett gjennom elevenes øyne virker det også som at den tilbakemeldingen som blir gitt i liten grad tar utgangspunkt i kompetansemålene for faget. Den gis for sjelden og at den ikke er konkret nok. Analysen tyder på at læreren har stor betydning i forhold til elevenes opplevelser og erfaringer når det gjelder tilbakemeldinger og framovermeldinger. For elever med lav fysisk form virker det som om tilbakemeldinger motiverer til fysisk aktivitet også utenom skolen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.title«Fortell meg hva jeg er god på, men også hva jeg kan bli god på» En kvalitativ studie av elever med lav og høy fysisk form sine erfaringer og opplevelse av kroppsøvingslærerens tilbakemeldinger og framovermeldinger i faget.nb_NO
dc.title.alternative"Tell me what I'm good at, but also what I might be good at" A qualitative study of students with low and high physical fitness and their experiences of the feedback given by their PE teachernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber69 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel