Blar i Masteroppgaver i profesjonsretta naturfag på emneord "VDP::Mathematics and natural science: 400"
Viser treff 1-4 av 4
-
Lekser og læring i naturfag – kan vi lære noe fra Finland? En komparativ studie i bruk av lekser basert på data fra TIMSS 2011
(Master thesis, 2015-02-09)I denne undersøkelsen har jeg sammenlignet bruk og oppfølging av hjemmelekser i Norge og Finland basert på data fra TIMSS 2011, for å undersøke om lekser kan være en faktor som kan forklare prestasjonsforskjeller mellom ... -
Lærerkompetanse og elevprestasjoner : sammenhenger mellom lærerens faglige kompetanse i realfag og elevenes prestasjoner i naturfag
(Master thesis, 2015-02-09)I denne undersøkelsen har jeg sett på sammenhengen mellom hvor godt norske elever presterer i naturfag på 8. trinn og hvilken utdannelse naturfaglærerne deres har. Undersøkelsen er basert på data fra TIMSS-undersøkelsen i ... -
Skriftlig eksamen i kjemi : i hvilken grad tester eksamen i kjemi elevene i læreplanens kompetansemål
(Master thesis, 2015-02-09)I denne kvalitative studien har jeg forsket på innholdet av sentralgitt skriftlig eksamen i Kjemi 2. Den røde tråd gjennom min undersøkelse var å se på i hvilken grad tester eksamen i kjemi elevene i læreplanens kompetansemål. ... -
Vurderingsforskriftens inntreden i norsk skole : bruker naturfaglærere vurdering bevisst som et virkemiddel for å fremme læring i naturfag?
(Master thesis, 2015-02-09)Nyere forskning har vist at vurdering er et viktig virkemiddel for å fremme læring. Som følge av dette har Utdanningsdirektoratet lagt føringer for en ny lærings- og vurderingskultur i norsk skole, som er tydeliggjort i ...