• Forsøk med friluftslivsfag som utdanningsprogram ved Knut Hamsun videregående skole 

      Sæther, Eivind (FoU-rapport / Nord universitet;30, Others, 2018)
      Nordland fylkeskommune gjennomfører et femårig forsøk (2013-2018) med friluftslivsfag ved Knut Hamsun videregående skole i Nordland. Utdanningen legger til rette for at elevene ved siden av generell studiekompetanse skal ...
    • Utvikling av klinisk vurderingsevne gjennom simulering 

      Wiik, Guri Bitnes; Stamnes, John H. (FoU-rapport / Nord universitet;42, Report, 2019)
      Bakgrunn: Det er økt krav til kompetanse for sykepleiere. Hensikt: I studiene ønsker vi å gi svar på om gjentagende simulering er en egnet pedagogisk metode for å øke sykepleiestudentenes kliniske vurderingsevne. Metode: ...
    • Veiledning til bruk av kjøresimulator i trafikklærerutdanningen 

      Holmquist, Thor Owe; Birkeland, Toril F.; Sætren, Gunhild B. (FoU-Rapport / Nord universitet;67, Report, 2020)
      Kjøresimulator er implementert i trafikklærerutdanningen. Som et resultat fireårig forskning i SiT-prosjektet er det nå utarbeidet en norsk veileder for studenter, praksisveiledere trafikklærere og andre interesserte for ...