Browsing Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNe by Document Types "Research report"
Now showing items 1-20 of 94
-
Andrew Vachss and the project "Gå inn i din tid!"
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Argumenter for og erfaringer med fysisk aktivitet i skolen hver dag : en analyse av et utvalg relevant litteratur og prosjekter i og utenfor Nordland
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Hensikten med denne rapporten har vært å bringe fram argumentasjon relevant for innføring av daglig fysisk aktivitet i skolen, samt å skaffe en oversikt og analyse av gjennomførte prosjekt i Nordland relevant for innføring ... -
Arna Meisfjord - den første og eneste kvinne som rektor ved Høgskolen i Nesna
(Fredrikke;2015, nr 4, Research report, 2015-12-15)Lærerskolen i Nesna hadde sin oppstart som en privat skole i 1918, inntil den i 1924 fikk status som offentlig lærerskole. Det var teologen Ivar Hjellvik som kom til Nesna som prest, som så behovet for en lærerskole på ... -
Barn og unges digitale hverdag : lærere og lærerstudenter diskuterer overgrepsproblematikk i digitale medier
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Behov for kompetanseheving innenfor reiselivsnæringa på Helgeland
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Berit Ås - Kvinneuniversitetet og hersketeknikkenes mor
(Fredrikke;2015, nr 3, Research report, 2015-09-15)Kvinnesaksforkjemperen Berit Ås ble født 10. april 1928. Hun er en gründer som fortsatt har ideer, energi og vilje med motto om ”å stå på”. Som utdannet sosialpsykolog er hun mest kjent for kvinnen bak de fem hersketeknikkene ... -
Bruk av Moodle som læringssystem og et sosialt samspill mellom studenter
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Culture of Trust in ICT-aided Educational Interactions
(Fredrikke;2015, nr 2, Research report, 2015-02-13) -
Curriculumtenkning innen TIMSS : metodeutvikling
(Fredrikke;1/2007, Research report, 2007) -
Dannelsesperspektiver i lese- og skriveopplæringen og ansvarsfordeling som grunnlag for videre utviklingsperspektiver
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
DATA-EDB-IT-IKT : smått og stort om informasjonsteknologi
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Drama Nettverk : rapport fra samling på Nesna 20. - 23.oktober 2004
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Drøfting av sannhetsgehalten i TIMSS' tekstbokstudium. Hvilke resultater kan oppnås?
(Fredrikke;2010, nr 2, Research report, 2011-01-04) -
Education across borders : Towards e-Didactics of International Module in Socio-cultural Aspects of ICT
(Fredrikke;2011, nr 1, Research report, 2011-10-03)Articles presented in this issue address topics related the initiative Moodle for International Learning. Within this initiative Nesna University College launched international e-learning course ‘ICT in Society and Work ... -
Estetiske aktiviteter og matematikkundervisning
(Fredrikke;2012, nr 1, Research report, 2012-12-18)Dette er et prosjekt, som består av to mindre og to større arbeid i to Design- og håndverksklasser. Design og håndverk er et yrkesfaglig grunnkurs i videregående skole. Vårt arbeid har bestått av å utvikle og forske på ... -
Etterutdanning i motorikk, dans og uteskole - endres praksis?
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24)En undersøkelse i grunnskoler (Jacobsen mfl. 2001) viste blant annet at lærere ikke var tilfreds med kurs i sansemotorikk, dans og friluftsliv. Dette dannet utgangspunkt for dette prosjektet. Det ble gjennomført kurs i ... -
Evaluering Aktiv Oppvekst - Nordlandsprosjektet
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24)Aktiv oppvekst – Nordlandsprosjektet har tatt sikte på å bidra til mer og bedre allsidig fysisk og idrettslig aktivitet i skolehverdagen. Denne rapporten presenterer evaluering av de tiltak som er gjennomført og av prosjektet ... -
Evaluering av arbeidet mot mobbing i fådeltskolen : muligheter og hindringer i forbindelse med implementeringen av et nasjonalt program mot mobbing i fådelte skoler
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2008-10-07) -
Evaluering av databasert undervisning av 3 Bi ved Sandnessjøen Videregående skole
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29)