• Hospitering: et pilotprosjekt ved helsefagavdelingen 

      Haugenes, Marit; Mediå, Elsa (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;241, Working paper, 2012-01-30)
      Rapporten bygger på en antakelse om at fagansatte i alle deler av helsefagavdelingen ønsker en mulighet for å hospitere innenfor sine aktuelle fagområder, og at det kan være ulike behov som ligger tilgrunn. Det kan være ...
    • IKT i matematikkundervisningen - Dynamisk geometri med Cabri Geometri II+ 

      Johannesen, Kyrre (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2007-03-08)
    • Industriområde ved Hotran : konsekvensutredning for fugl, pattedyr og planter 

      Husby, Magne; Rindal, Bjørg; Kolaas, Terje (Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Others, 2006)
    • Innovasjon og IKT i offentlig sektor 

      Thøring, Thor Atle (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;246, Working paper, 2012-05-31)
      Delprosjektet ”IKT Midt-Norge” er en del av forskningsprosjektet ”Forskning og innovasjon i offentlig sektor”. Det overordnede målet for hovedprosjektet er ”å utrede potensialet for forskningsprosjekter i Midt-Norge med ...
    • Kameraovervåkning av hønsefuglreir : noen hovedresultater fra studieområdet i Trøndelag etter feltsesongen 2012 

      Moa, Pål Fossland; Hagen, Bjørn Roar; Sund, Torgrim; Jahren, Torfinn; Storaas, Torstein; Kvernmo, Håvard; Husby, Sverre; Sandmo, Arne Otto; Rohde, Thomas; Haugen, Magnus; Elden, Petter (Arbeidsnotat;253, Working paper, 2013-01-14)
    • Kameraovervåkning av hønsefuglreir: hovedresultater fra studieområdet i Trøndelag (studieperioden 2010 – 2013) 

      Moa, Pål Fossland; Hagen, Bjørn Roar; Sund, Torgrim; Jahren, Torfinn; Storaas, Torstein; Husby, Sverre; Kolås, Lasse; Brostrøm, Chris; Nordbotten, Erle; Sandmo, Arne Otto; Haugen, Magnus; Hugdal, Ole (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;260, Working paper, 2014-02-25)
      I løpet av de fire studieperiodene somrene 2010 - 2013 ble det i studieområdet i Trøndelag totalt meldt inn 142 hønsefuglreir (54 i 2010, 50 i 2011, 38 i 2012 og 29 i 2013). Av disse var h.h.v. 103 storfuglreir, 33 ...
    • Kameraovervåkning av hønsefuglreir: noen hovedresultat fra studieområdet i Nord-Trøndelag etter feltsesongen 2011 

      Moa, Pål Fossland; Hagen, Bjørn Roar; Jahren, Torfinn; Storaaas, Torstein; Sandmo, Arne Otto; Skrove, Tale; Løkstad, BJørnar; Rohde, Thomas; Ingulfsvand, Synnøve; Haugen, Magnus (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;240, Working paper, 2011-12-16)
      FoU-prosjektet ”Kameraovervåkning av hønsefuglreir” startet i 2009 i regi av Høgskolen i Hedmark (HiHm), med et studieområde i Hedmark. I 2010 ble prosjektet utvidet med et studieområde også i Nord-Trøndelag, hvor Høgskolen ...
    • Kameraovervåkning av hønsefuglreir: noen hovedresultat og -erfaringer fra studieområdet i Nord-Trøndelag etter feltsesongen i 2010 

      Moa, Pål Fossland; Hagen, Bjørn Roar (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;234, Working paper, 2010-12-21)
      FoU-prosjektet ”Kameraovervåkning av hønsefuglreir” startet i 2009 i regi av Høgskolen i Hedmark (HiHm), med et studieområde i Hedmark. I 2010 ble prosjektet utvidet med et studieområde også i Nord-Trøndelag, hvor Høgskolen ...
    • KOLS-prosjektet i Værnesregionen: økt kompetanse og bedre samhandling i helsetjenesten i Værnesregionen 

      Sæther, Tone Skjervold; Bjørgvik, Heidi Hjelsvold; Torvik, Karin (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;249, Working paper, 2012-09-05)
      KOLS har i løpet av de siste tiårene blitt en folkesykdom. Sannsynligvis har godt og vel 370 000 nordmenn KOLS, og antallet er økende. Nærmere 1400 mennesker dør årlig av sykdommen (Nasjonalt KOLS-råd). KOLS er en alvorlig ...
    • Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter – holdninger og verdier”: en evaluering 

      Johansen, Oddbjørn; Haugenes, Marit (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;243, Working paper, 2012-04-25)
      Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter; holdninger og verdier” er rettet mot tjenesteytere til mennesker med utviklingshemming og er en del av prosjektet "Lettere når jeg er aktiv!". Det er ...
    • Koordinatorskolen i Ytre Namdal og Bindal 2013 – 2014: evalueringsnotat av et lokalbasert kunnskapsutviklingsprosjekt av koordinatorfunksjonen i Vikna, Nærøy Leka og Bindal kommune 

      Johansen, Oddbjørn; Bremnes, Olav (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;261, Working paper, 2014-08-26)
      Utfordringene for morgendagens helse- og sosialarbeidere blir å finne hjemme og i nærmiljøet til pasienten. Konsekvensene av og målsettingen i samhandlingsreformen er at flere brukere skal få sin bistand fra helsetjenesten ...
    • Kreativ bruk av LMS : prosjektrapport 

      Grinde, Jørgen; Haga, Gjermund; Wensbakk, Rolf (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2007-05-21)
      Kurset gir så vel teoretisk innsikt som mulighet for praktisk utprøving. I rapporten er bruken av LMS (Learning Management Systems) relatert til pedagogiske prinsipper og teorier. Noen enkle eksempler viser hvordan LMS ...
    • Kreft og lindring i Værnesregionen: økt kompetanse og økt samhandling om felles utfordringer 

      Pettersen, Irene Moan; Storflor, Karin Dybvad; Wostryck, Rigmor; Torvik, Karin (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;248, Working paper, 2012-08-29)
      Kreft er en av de diagnoser som forventes å øke mest i årene framover. Samtidig lever flere lengre med sin kreftsykdom. Lindrende behandling, pleie og omsorg uavhengig av diagnose krever høy kompetanse. Samhandlingsreformen ...
    • Kunnskapsbasert verdiskaping: et trippelhelix-prosjekt 

      Brenne, Tor; Ness, Snorre (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2009-02-18)
      Prosjektet Kunnskapsbasert verdiskaping (KV) er et nettverksprosjekt i Namdalen som har sitt utgangspunkt i Høgskolen i Nord-Trøndelag, avdeling for helsefag Namsos. Etter et forprosjekt i 2001, ble hovedprosjektet satt i ...
    • ”Lettere når jeg er aktiv!”: aktivitetsbeskrivelser 

      Haugenes, Marit (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;244, Working paper, 2012-04-25)
      ”Lettere når jeg er aktiv!” er et prosjekt hvor NFU i Nord-Trøndelag samarbeider med tre kommuner og Høgskolen i fylket. Bakgrunn for prosjektet var en antakelse om stor grad av inaktivitet og lite kunnskap om ernæring ...
    • Likestilling i barnehagen: sluttnotat fra forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen” 

      Voll, Anne-Lise Sandnes; Børve, Hege Eggen; Verstad, Berit (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;232, Working paper, 2010-04-28)
      Forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen” har vært et treårig samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag og to barnehager. Den overordnede målsettingen har vært å integrere likestillingsperspektiv ...
    • Læringsmiljøundersøkelsen 2007/2008 

      Haugset, Anne Sigrid; Stene, Morten (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2008-05-06)
      Høgskolen har et godt studie- og arbeidsmiljø. Seks av ti studenter ville anbefalt studiestedet til en venn. Studentvelferdsundersøkelsen er gjennomført i perioden 26. mars til 16. april 2007. 376 studenter har deltatt ...
    • Midtre Namdal samkommune: en casebeskrivelse 

      Brenne, Tor (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;237, Working paper, 2011-09-19)
      09.09.09 ble Midtre Namdal samkommune formelt opprettet og samkommunestyret konstituert. Kommunene Fosnes, Namdalseid, Namsos og Overhalla dannet da den andre samkommunen i Norge. Midtre Namdal samkommune er et forsøk i ...
    • Myter og realiteter - likestilling i barnehagen 

      Børve, Hege Eggen; Verstad, Berit; Voll, Anne Lise Sandnes (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2007-12-11)
      Med utgangspunkt i to påstander om barnehagen som kan karakteriseres som myter, nemlig at "Barnehagen er en kvinneverden!" og "Kvinner og menn velger forskjellige barnehager!" reises spørsmålet om dette er myter om barnehage ...
    • NVU-konferansen 2011: HiNT, Steinkjer, 15. – 16. mars 2011 

      Nordseth, Hugo (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;236, Working paper, 2011-03-28)
      Formålet med NVU-konferansen er å etablere møteplasser og nettverk for gjensidig utveksling av fagkompetanse innen fleksibel og nettbasert utdanning på internasjonalt nivå. En viktig mulighet her er å stimulere til faglige ...