Blar i Master i kunnskapsledelse (MKL) på tittel
Viser treff 165-184 av 199
-
Som vannet de svømmer i…?
(Master thesis, 2015-10-27)Tema for denne masteravhandlingen er innføring og bruk av standardiserte pasientforløp i Kirurgisk klinikk ved St. Olavs Hospital. Et standardisert pasientforløp er en normativ beskrivelse av det forløpet en gitt pasientgruppe ... -
«Spill med hjertet jenter!»
(Master thesis, 2015-11-09)Jeg vil med denne oppgaven belyse temaet «coaching i prestasjonsfremmende miljø». Problemstillingen for avhandlingen er: Hvordan fremmer coachen læring og kunnskapsutvikling for å påvirke prestasjoner i ei spillegruppe? Til ... -
“Spriket mellom liv og lære”
(Master thesis, 2015-10-20)Vi har hatt en undring knyttet til vår organisasjons visjon «Fremragende behandling» som har som mål å implementere skriftliggjorte kvalitetsdokumenter og omsette disse til kunnskapsbasert praksis. Er det samsvar mellom ... -
Strategi og kultur - en studie av hvordan organisasjonskultur påvirker arbeidet med strategi
(Master thesis, 2021) -
Studieforbundenes samfunnsoppgave og verdigrunnlag. Perspektiver i endring?
(Master thesis, 2017) -
Styring mot kvalitet. En studie av diskursen om forskningskvalitet og dens effekter på forskningspraksis
(Master thesis, 2016-10-25)Kvalitet er et ord som brukes stadig oftere og på stadig flere samfunns- og livsområder, så også på forskningsfeltet. Kvalitet stammer fra latinske Qualitas, som først og fremst peker mot iboende egenskaper ved tingen eller ... -
Sykepleierens opplevelse av arbeidshverdagen og fremtidsbilder
(Master thesis, 2023) -
Synet på barns læring – en kompetanse for fremtiden. I hvilken grad og hvordan har styreres læringssyn betydning for det pedagogiske arbeidet i barnehagen?
(Master thesis, 2016-10-24)Denne avhandlingen retter søkelyset mot barnehagens innhold og hvordan ledelse og læringssyn barnehageledere har når de leder sine medarbeidere i henhold til oppdraget; Alle barnehager skal ifølge loven ivareta barnas behov ... -
Sømløst psykisk helsearbeid med fokus på samhandling: et innblikk sett med pasienters øyne
(Master thesis, 2009-10-15)Utgangspunktet for denne masteravhandlingen er en undersøkelse av pasienters opplevelse av hvordan samhandling fungerer mellom pasienter og involverte ansatte internt i 1. linjetjenesten, internt i 2. linjetjenesten og ... -
Taus verdiskaping. Hvordan legge til rette for taus kunnskap i bedriftens kreative prosesser?
(Master thesis, 2016-10-25)Denne studien undersøker om det man kaller taus kunnskap kan benyttes i større grad for å befeste eller styrke en bedrifts evne til å leve i konkurransen. Sentralt i vitenskapen om kunnskap står skillet mellom eksplisitt ... -
Teater og #Metoo. En kvalitativ studie av hvordan #Metoo påvirket kulturen ved et teater i Norge
(Master thesis, 2020) -
Teknologi og kunnskap ved livets begynnelse. Jordmorkompetanse og hverdagslæring
(Master thesis, 2016-10-24)Fokus for denne masteroppgaven er jordmødres kompetanseutvikling i hverdagen, og deres forhold til teknologi. Vi har gjennom intervjuer av jordmødre og leger fått innblikk i deres tanker om jordmorkompetanse. Dette har ... -
Tid og mening - en studie i organisasjoners digitale hverdag
(Master thesis, 2022) -
Trang fødsel. Deling, utvikling og anvendelse av ny kunnskap i skolen
(Master thesis, 2016-10-24)Utgangspunktet for denne studien er den nasjonale satsningen Vurdering for læring, initiert av Utdanningsdirektoratet. Hovedmålsettingen til satsningen var å videreutvikle vurderingspraksis og vurderingskultur ved ... -
Utvikling av ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular
(Master thesis, 2011-11-09)Avhandlinga vår viser at det er behov for ein grunnleggjande digital kompetanse hjå alle lærarane. Utfordringa for å utvikla ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular ligg i ... -
Utvikling av klasseledelse ved Beistad skole gjennom kunnskapsdelende kontekster: med aksjonsforskning som tilnærmingsstrategi
(Master thesis, 2010-10-06)Masteroppgaven handler om læringsprosesser med fokus på klasseledelse, både strukturelle og relasjonelle forhold. Problemststillingen er knyttet til om aksjonsforskning som utviklingsstrategi kan gi organisasjonen et løft ... -
Utvikling av lærende organisasjon gjennom teamarbeid : klasselærerteam - en arena for organisatorisk læring?
(Master thesis, 2011-11-09)Min konklusjon på problemstillingen er følgende: Klasselærerteamene bidrar til å utvikle skolen som en lærende organisasjon ved å være en arena for organisatorisk læring, først og fremst på individnivå, og i mindre grad ... -
Utvikling av prosedyrer for individuelle utviklingsplaner og elevsamtaler: en aksjonsforskningsprosess for dokumentasjon av tilpasset opplæring
(Master thesis, 2009-10-15)Oppgaven handler om hvordan en kan utvikle en metodikk for dokumentasjon av tilpasset opplæring gjennom en aksjonsforskningsprosess. Jeg har gjennom et år studert egen organisasjon med tanke på hvordan en kan komme fram ...