Browsing Master i kunnskapsledelse (MKL) by Title
Now showing items 174-193 of 209
-
Som vannet de svømmer i…?
(Master thesis, 2015-10-27)Tema for denne masteravhandlingen er innføring og bruk av standardiserte pasientforløp i Kirurgisk klinikk ved St. Olavs Hospital. Et standardisert pasientforløp er en normativ beskrivelse av det forløpet en gitt pasientgruppe ... -
«Spill med hjertet jenter!»
(Master thesis, 2015-11-09)Jeg vil med denne oppgaven belyse temaet «coaching i prestasjonsfremmende miljø». Problemstillingen for avhandlingen er: Hvordan fremmer coachen læring og kunnskapsutvikling for å påvirke prestasjoner i ei spillegruppe? Til ... -
“Spriket mellom liv og lære”
(Master thesis, 2015-10-20)Vi har hatt en undring knyttet til vår organisasjons visjon «Fremragende behandling» som har som mål å implementere skriftliggjorte kvalitetsdokumenter og omsette disse til kunnskapsbasert praksis. Er det samsvar mellom ... -
Strategi og kultur - en studie av hvordan organisasjonskultur påvirker arbeidet med strategi
(Master thesis, 2021) -
Studieforbundenes samfunnsoppgave og verdigrunnlag. Perspektiver i endring?
(Master thesis, 2017) -
Styring mot kvalitet. En studie av diskursen om forskningskvalitet og dens effekter på forskningspraksis
(Master thesis, 2016-10-25)Kvalitet er et ord som brukes stadig oftere og på stadig flere samfunns- og livsområder, så også på forskningsfeltet. Kvalitet stammer fra latinske Qualitas, som først og fremst peker mot iboende egenskaper ved tingen eller ... -
Sykepleierens opplevelse av arbeidshverdagen og fremtidsbilder
(Master thesis, 2023) -
Synet på barns læring – en kompetanse for fremtiden. I hvilken grad og hvordan har styreres læringssyn betydning for det pedagogiske arbeidet i barnehagen?
(Master thesis, 2016-10-24)Denne avhandlingen retter søkelyset mot barnehagens innhold og hvordan ledelse og læringssyn barnehageledere har når de leder sine medarbeidere i henhold til oppdraget; Alle barnehager skal ifølge loven ivareta barnas behov ... -
Sømløst psykisk helsearbeid med fokus på samhandling: et innblikk sett med pasienters øyne
(Master thesis, 2009-10-15)Utgangspunktet for denne masteravhandlingen er en undersøkelse av pasienters opplevelse av hvordan samhandling fungerer mellom pasienter og involverte ansatte internt i 1. linjetjenesten, internt i 2. linjetjenesten og ... -
Taus verdiskaping. Hvordan legge til rette for taus kunnskap i bedriftens kreative prosesser?
(Master thesis, 2016-10-25)Denne studien undersøker om det man kaller taus kunnskap kan benyttes i større grad for å befeste eller styrke en bedrifts evne til å leve i konkurransen. Sentralt i vitenskapen om kunnskap står skillet mellom eksplisitt ... -
Teater og #Metoo. En kvalitativ studie av hvordan #Metoo påvirket kulturen ved et teater i Norge
(Master thesis, 2020) -
Teknologi og kunnskap ved livets begynnelse. Jordmorkompetanse og hverdagslæring
(Master thesis, 2016-10-24)Fokus for denne masteroppgaven er jordmødres kompetanseutvikling i hverdagen, og deres forhold til teknologi. Vi har gjennom intervjuer av jordmødre og leger fått innblikk i deres tanker om jordmorkompetanse. Dette har ... -
Tid og mening - en studie i organisasjoners digitale hverdag
(Master thesis, 2022) -
Trang fødsel. Deling, utvikling og anvendelse av ny kunnskap i skolen
(Master thesis, 2016-10-24)Utgangspunktet for denne studien er den nasjonale satsningen Vurdering for læring, initiert av Utdanningsdirektoratet. Hovedmålsettingen til satsningen var å videreutvikle vurderingspraksis og vurderingskultur ved ... -
Utfordringar og moglege innsatsar i tverrfagleg samarbeid om førebygging og tidleg innsats
(Master thesis, 2024) -
Utvikling av ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular
(Master thesis, 2011-11-09)Avhandlinga vår viser at det er behov for ein grunnleggjande digital kompetanse hjå alle lærarane. Utfordringa for å utvikla ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular ligg i ... -
Utvikling av klasseledelse ved Beistad skole gjennom kunnskapsdelende kontekster: med aksjonsforskning som tilnærmingsstrategi
(Master thesis, 2010-10-06)Masteroppgaven handler om læringsprosesser med fokus på klasseledelse, både strukturelle og relasjonelle forhold. Problemststillingen er knyttet til om aksjonsforskning som utviklingsstrategi kan gi organisasjonen et løft ... -
Utvikling av lærende organisasjon gjennom teamarbeid : klasselærerteam - en arena for organisatorisk læring?
(Master thesis, 2011-11-09)Min konklusjon på problemstillingen er følgende: Klasselærerteamene bidrar til å utvikle skolen som en lærende organisasjon ved å være en arena for organisatorisk læring, først og fremst på individnivå, og i mindre grad ...