Browsing Master i kunnskapsledelse (MKL) by Title
Now showing items 31-50 of 209
-
Entreprenørskap i videregående skole: "Hva kjennetegner vellykkede entreprenørskapsmiljøer ved to videregående skoler?"
(Master thesis, 2010-10-06)I denne oppgaven søker vi å finne hva som kjennetegner vellykkede entreprenørskapsmiljøer i videregående skole. Vi har definert entreprenørskap som det å drive med ungdomsbedrift som del av undervisningen, etter mal fra ... -
Enøyde praktikeres blindsoner. En casestudie av lederes læringsprosess i en medarbeiderundersøkelse fra resultater presenteres til tiltak iverksettes
(Master thesis, 2016-10-25)Tema for denne masteravhandlingen er hvordan medarbeiderundersøkelsen kan være et verktøy for læring og organisasjonsutvikling. Formålet er få en bedre forståelse for hvordan ledere kan bruke medarbeiderundersøkelsen som ... -
Folkebiblioteket i kunnskapsamfunnet. Kan trafikktelling brukes til bibliotekutvikling?
(Master thesis, 2015-10-20)Oppgaven undersøker i hvilken grad og på hvilken måte systematisk observasjon av brukerne i form av tverrgående trafikktelling ( TTT ) kan bidra til utviklingsarbeidet i norske folkebibliotek. KBP ( Kunnskapsbasert praksis ... -
Forbedre ledelse av styringssystemer og styringsdialog
(Master thesis, 2015-11-09)Problemstillingen; «Hvordan kan vi forbedre kvaliteten i skolen ved å forbedre ledelse av styringssystem og styringsdialog?», har blitt belyst gjennom forskningsspørsmålene; 1. Hva kjennetegner et godt styringssystem ... -
Fosen Regionråd og utviklingsledelse - i går, i dag og i morgen
(Master thesis, 2010-10-06)Min avhandling fokuserer på styret i Fosen Regionråd (ordførerne) og rådmannsgruppens erfaringer med samarbeidsprosesser. Mitt hovedfokus i avhandlingen er de utviklingsmål som må ligge til grunn for koalisjonen skal ... -
Fra kunnskap til handling «litt bedre enn i går». En studie av individuell og organisatorisk læring som følge av erfaringsdeling i et læringsverksted
(Master thesis, 2013-10-24)Studien handler om erfaringsdeling i et læringsverksted, og om hvorvidt dette har gitt individuell og organisatorisk læring. Caseorganisasjonen er NAV. Undersøkelsen retter fokus mot læringsverkstedene på Mulighetskonferansene ... -
Fra renhold til smittevern - ledelse av kommunale renholdsarbeidere under en pandemi
(Master thesis, 2022) -
Fra samarbeid til prosess. Om kunnskapsutvikling i samarbeidet mellom Rennebuskolen og TrønderEnergi AS
(Master thesis, 2014-10-14)I denne avhandlingen undersøker vi hvordan prosessen ble fremmet i samarbeidet mellom Rennebuskolen og TrønderEnergi Kraft AS, hvor den ene av oss forskerne studerer sin egen organisasjon. Videre i forskningsspørsmålene ... -
Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap: tjenesteutvikling og tiltaksmetoder i Barne- og familietjenesten Østbyen tiltak
(Master thesis, 2007)Oppgavens tittel: Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap, betegner at for å forstå helheten, så må en se hvordan deler utgjør et hele. I en kompleks, kunnskapsintensiv og lærende organisasjon skal ... -
Fra team til Teams ‐ en studie av meningsskaping i digital samhandling
(Master thesis, 2021) -
Fra visjon til virkelighet. Improvisasjon, mulighetenes verktøy
(Master thesis, 2017) -
Gå i takt mot innovative løsninger? En kvalitativ studie av organisasjonskultur og kreativitet.
(Master thesis, 2019) -
Gjennombruddsmetoden - Systematisk utålmodighet
(Master thesis, 2013-10-10)Vi har tatt initiativ til og gjennomført et gjennombruddsprosjekt i faget matematikk ved Levanger videregående skole. Elevene som var omfattet av prosjektet er enten faglig svake eller sliter med motivasjonen for skolefag. ... -
God veiledning krever praktisk klokskap En studie av hvordan god veiledningspraksis utvikles blant veilederne på lederutviklingsprogrammet Base Camp ved Luftkrigsskolen
(Master thesis, 2012-11-06)I denne avhandlingen vil vi sette søkelyset på betydningen av å drive kontinuerlig utvikling av veiledere ved lederutviklingsprogrammer. Denne empiriske studien er basert på analyse av kvalitative intervjuer av samtlige ...