Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLind, Camilla
dc.date.accessioned2015-02-09T13:49:24Z
dc.date.available2015-02-09T13:49:24Z
dc.date.issued2015-02-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275639
dc.description.abstractTemaet for fagoppgaven min er «Barnas rett til medvirkning - førskolelærerens rolle i samhandling med barn». Jeg har i denne fagoppgaven intervjuet to førskolelærere og drøftet hvilke refleksjoner de gjør seg i forhold til sin rolle når det kommer til barnas primære behov. Som førskolelærer bør man reflektere over hvordan man ser på begrepet barns medvirkning, og hvordan man tilrettelegger for medvirkning i de ulike situasjonene i barnehagen. Gjennom problemstillingen: «Hvilke refleksjoner gjør førskolelæreren seg omkring sin rolle når det kommer til de minste barnas primære behov, sett i lys av barnas rett til medvirkning», ser jeg nærmere på hvordan førskolelæreren gjennom en etisk tilnærming kan styrke personalet til å ta etiske valg på vegne av barnet. Jeg ser også på begrepene ansvar og makt, sett i lys av førskolelærerens rolle når det kommer til de minste barnas primære behov.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectbarns medvirkning, førskolelærere, samhandling barn, rollenb_NO
dc.titleBarnas rett til medvirkning : førskolelærerens rolle i samhandling med barnnb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber26 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge