dc.contributor.author | Lind, Camilla | |
dc.date.accessioned | 2015-02-09T13:49:24Z | |
dc.date.available | 2015-02-09T13:49:24Z | |
dc.date.issued | 2015-02-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/275639 | |
dc.description.abstract | Temaet for fagoppgaven min er «Barnas rett til medvirkning - førskolelærerens rolle i samhandling med barn». Jeg har i denne fagoppgaven intervjuet to førskolelærere og drøftet hvilke refleksjoner de gjør seg i forhold til sin rolle når det kommer til barnas primære behov. Som førskolelærer bør man reflektere over hvordan man ser på begrepet barns medvirkning, og hvordan man tilrettelegger for medvirkning i de ulike situasjonene i barnehagen. Gjennom problemstillingen: «Hvilke refleksjoner gjør førskolelæreren seg omkring sin rolle når det kommer til de minste barnas primære behov, sett i lys av barnas rett til medvirkning», ser jeg nærmere på hvordan førskolelæreren gjennom en etisk tilnærming kan styrke personalet til å ta etiske valg på vegne av barnet. Jeg ser også på begrepene ansvar og makt, sett i lys av førskolelærerens rolle når det kommer til de minste barnas primære behov. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | barns medvirkning, førskolelærere, samhandling barn, rolle | nb_NO |
dc.title | Barnas rett til medvirkning : førskolelærerens rolle i samhandling med barn | nb_NO |
dc.type | Student paper, others | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 26 s. | nb_NO |