Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSandvin, Johans Tveit
dc.contributor.authorFylkesnes, Ingunn
dc.date.accessioned2021-07-20T11:03:37Z
dc.date.available2021-07-20T11:03:37Z
dc.date.created2021-04-15T09:09:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationFylkesnes, I. (2021). Kropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustad. (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.en_US
dc.identifier.isbn978-82-92958-45-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2764809
dc.descriptionAvhandling (Ph.d.) – Nord universitet, 2021en_US
dc.descriptionPosten inneholder to filer; den ene inneholder hele avhandlinga bortsett fra art. IV, mens den andre inneholder den fullstendige avhandlinga (som har embargo og gjøres tilgjengelig i juni 2025).
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherNord universiteten_US
dc.relation.ispartofseriesPh.d. i sosiologi;47
dc.relation.haspartArtikkel I: Fylkesnes, I. (2020). Communicative work: Establishing communication by severely disabled children in small group homes. Child Care in Practice. doi: 10.1080/13575279.2020.1812532en_US
dc.relation.haspartArtikkel II: Fylkesnes, I. & Ytterhus, B. (2021). Whose voices matter? Use, misuse and non-use of Augmentative and Alternative Communication (AAC) among severely disabled children living in small group homes. Scandinavian Journal of Disability Research, 23(1), 94-103. doi: 10.16993/sjdr.748en_US
dc.relation.haspartArtikkel III: Fylkesnes, I. (2020). Relasjonelt aktørskap: Vilkår for medverknad når barn og unge med utviklingshemming bur i barnebustad. Fontene forskning, 13(2), 18-30. URL: https://fonteneforskning.no/forskningsartikler/relasjonelt-aktorskap-vilkar-for-medverknad-nar-barn-og-unge-med-utviklingshemming-bur-i-barnebustad-6.19.790570.ae87b7b1e3en_US
dc.relation.haspartArtikkel IV: Fylkesnes, I. (2020). Institutional talk and practices: A journey into dmall group homes of intellectually disabled dhildren. Disability & Society. doi: 10.1080/09687599.2020.1779037en_US
dc.titleKropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustaden_US
dc.typeDoctoral thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Ingunn Fylkesnes, 2021en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en_US
dc.source.pagenumber224en_US
dc.identifier.cristin1904206


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel