Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRyan, Anne Wally
dc.date.accessioned2015-04-07T09:10:21Z
dc.date.available2015-04-07T09:10:21Z
dc.date.issued2015-04-07
dc.identifier.isbn978-82-7456-733-7
dc.identifier.issn1504-6354
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280971
dc.description.abstractDet norske utdanningssystemet er fremdeles bare i startfasen av å implementere tekning relatert til innovasjon og entreprenørskap, et grep som er avgjørende dersom Norge skal lykkes bedre med innovasjon. Dette fordrer en helhetlig tenkning, der forskning og utdanning har en praksisnær tilnærming, og der utviklingen skjer i et samspill, og i en lokal og regional kontekst som tar hensyn til de globale og nasjonale samfunnsutfordringene. I de nordiske landene har man begynt å forholde seg til slike tanker, men realiseringen i ny praksis er fortsatt mangelfull. Det handler om at man ikke lenger bare skal formidle og forvente, men heller aktivere kunnskapsressurser. Dette utfordrer utdanningssystemet til å tenke nyskapende, både med tanke på undervisningsmetoder og -former, hvordan man involverer studenter og næringsliv i undervisningen, og hvilke spørsmål man søker svar på i forskningen.nb_NO
dc.description.sponsorshipNorgesuniversitetetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.ispartofseriesUtredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;171
dc.subjectentreprenørskapnb_NO
dc.subjectinnovasjonnb_NO
dc.subjectkulturnb_NO
dc.subjectutdanningernb_NO
dc.titleInnovasjon og entreprenørskap i kreative og kulturbaserte utdanninger: sluttrapportnb_NO
dc.typeOthersnb_NO
dc.source.pagenumber21 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel