Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWiik, Guri Bitnes
dc.contributor.authorOmli, Ragnhild
dc.date.accessioned2015-07-01T11:11:52Z
dc.date.available2015-07-01T11:11:52Z
dc.date.issued2015-07-01
dc.identifier.isbn9788274567368
dc.identifier.issn1504-7172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/286174
dc.description.abstractHelsefagutdanningen i Nord-Trøndelag (HiNT) består av to campuser; Namsos og Levanger. Siden 2008 er avansert simuleringsdukke brukt som pedagogisk metode til sykepleiestudentene ved campus Namsos. l 2011 ble simulering implementert i undervisningen, bachelorutdanningen i sykepleie, begge campuser- også kalt Temauker med simulering. Å utdanne klinisk kompetente sykepleiere krever fokus både på teoretisk kunnskap og kliniske ferdigheter. Denne rapporten beskriver og diskuterer anvendelse og resultat av pedagogiske metoder i Temauker med simulering for bachelorstudenter i sykepleie. l tillegg ønsker en å dokumentere prosessen med å integrere simulering som pedagogisk verktøy i sykepleieutdanningen. l tidsperioden 2008-2013 har rundt 520 sykepleiestudenter deltatt i simulering. Health education in Nord-Trøndelag University College (HiNT) consists of two campuses located in Namsos and Levanger. Since 2008, advanced simulation has been used as a pedagogical method in teaching nursing students at campus Namsos. In 2011 the «Theme Weeks of simulation» was implemented in nursing bachelor degree education at both campuses . To educate clinically competent nurses requires focus on both theoretical knowledge and clinical skills. This report describes and discuss the application and profit of teaching methods in the Theme Weeks of simulation for undergraduates in nursing. In addition, participants where invited to evaluate the process of integrating simulation as educational tools in nursing education. In the period 2008-2013, around 520 nursing students participated in simulation.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.ispartofseriesRapport / Høgskolen i Nord_Trøndelag;103
dc.subjectsimuleringnb_NO
dc.subjectintegrert undervisningnb_NO
dc.subjectsykepleieutdanningnb_NO
dc.subjecthelsefag bachelorutdanningnb_NO
dc.subjectpasientsikkerhetnb_NO
dc.subjectklinisk vurderingsevnenb_NO
dc.subjectsimulationnb_NO
dc.subjectintegrated teachingnb_NO
dc.subjectnursing educationnb_NO
dc.subjectpatient safetynb_NO
dc.subjecthealth sciences bachelor educationnb_NO
dc.titleMed simuleringsenheten som aktiv læringsarena for sykepleiestudentene: læringsutbyttene er målet - pedagogikken er verktøyetnb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber81 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel