Blar i Nord Open Research Archive på forfatter "Haugenes, Marit"
-
Felles undervisning ved helsefagavdelingen i Namsos i perioden 2001 - 2012
Haugenes, Marit; Sætertrø, Odil; Rørvik, Elisabeth Moen (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;91, Peer reviewed; Research report, 2013-12-19)Hensikten med dette prosjektet er å beskrive og vurdere gjennomførte Møtepunkt med innhold fra felles fagplan mellom bachelorutdanningene i vernepleie, farmasi og sykepleie ved HiNT, sett fra både studentenes og fagansattes ... -
Gode hjelpere; "nesten som en venn" : personer med utviklingshemming om gode hjelpere
Haugenes, Marit (Høgskolen i Nord-Trøndelag / Rapport, Master thesis, 2006) -
Hospitering: et pilotprosjekt ved helsefagavdelingen
Haugenes, Marit; Mediå, Elsa (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;241, Working paper, 2012-01-30)Rapporten bygger på en antakelse om at fagansatte i alle deler av helsefagavdelingen ønsker en mulighet for å hospitere innenfor sine aktuelle fagområder, og at det kan være ulike behov som ligger tilgrunn. Det kan være ... -
‘It’s my home and your work’ : the views of a filmed vignette describing a challenging everyday situation from the perspective of people with intellectual disabilities
Hellzèn, Per Ove; Haugenes, Marit; Østby, May (Journal article; Peer reviewed, 2018)Purpose. Examining everyday challenges in the interactions between people with intellectual disabilities and their staff, as seen from the user’s perspective, is an important perspective in health care research. Involving ... -
Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter – holdninger og verdier”: en evaluering
Johansen, Oddbjørn; Haugenes, Marit (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;243, Working paper, 2012-04-25)Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter; holdninger og verdier” er rettet mot tjenesteytere til mennesker med utviklingshemming og er en del av prosjektet "Lettere når jeg er aktiv!". Det er ... -
”Lettere når jeg er aktiv!”: aktivitetsbeskrivelser
Haugenes, Marit (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;244, Working paper, 2012-04-25)”Lettere når jeg er aktiv!” er et prosjekt hvor NFU i Nord-Trøndelag samarbeider med tre kommuner og Høgskolen i fylket. Bakgrunn for prosjektet var en antakelse om stor grad av inaktivitet og lite kunnskap om ernæring ...