Blar i Handelshøgskolen (HHN) på tittel
Viser treff 2282-2301 av 2418
-
Tørrfisk - mer enn et produkt? : en studie av tørrfiskmarkedet i Italia : merkevare, merkeverdi og merkevaresamfunn
(Master thesis, 2008)I denne forskningsoppgaven har vi jobbet ut i fra følgende problemstilling: Kan tørrfisk betraktes som en merkevare og hvilke kjennetegn kan et merkevaresamfunn for tørrfisk ha? Vi hadde i tillegg noen forskningsspørsmål ... -
Tørrfisk : hva påvirker eksportprisen? : en undersøkelse av eksportprisen på tørrfisk til Italia
(Master thesis, 2009)I denne masteroppgaven undersøker jeg faktorer som påvirker prisen på produktet til bedrifter som opererer i dynamiske omgivelser og som er spesielt påvirket av været under produksjonsprosessen. Været har en stor effekt ... -
Tørrfisk og innovasjon: En studie om hvordan en næring har overlevd i over 1000 år
(Master thesis, 2022) -
Uenighet om bærekraftig turisme. Konkurrerende verdiordener blant aktører
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen bidrar med ny kunnskap om bærekraftig turisme ved å avdekke hvordan spenninger og uenigheter oppstår mellom interessenter i en norsk destinasjon. Dette gjør vi ved å undersøke hvordan aktører appellerer ... -
Ulike logikker preger beslutningsprosessen til privatpersoner som investerer i bolig for utleie
(Master thesis, 2015) -
Ulikheter i prosjektstyring – utfordringer for norsk-russisk leverandørsamarbeid i store olje- og gassprosjekter i nordområdene
(Journal article; Peer reviewed, 2010) -
Under vingene av en næringshage
(Master thesis, 2015) -
Understanding differentiated coffee - a value chain perspective
(Master thesis, 2014) -
Ungdom i boligmarkedet i Oslo, hva hemmer og fremmer tiltang til markedet?
(Master thesis, 2012) -
Ungdomsbedrift som entreprenøriell læringsmetode i videregående opplæring.
(Master thesis, 2018) -
Universities and regions : New insights and emerging developments
(Chapter, 2022) -
Universities' mundaneness and regional engagement : Setting the stage
(Chapter, 2022) -
University dynamic capabilities to boost innovation ecosystems : The case of a university alliance in Brazil
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
University-industry collaboration : drivers and barriers
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Unpacking Nordic branding : the value regimes of Nordicness
(Peer reviewed; Journal article, 2021)We aim to develop place branding theory towards the accommodation of a multifaceted understanding of value and value negotiation by Nordic branding actors by way of answering the following question: How is Nordicness ... -
The use of Algorithm-Assisted Feeding for Innovation and Increased Productivity in Aquaculture
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Abstract: The need for innovation in aquaculture has escalated in tandem with the use of advanced production equipment and high-level biological competence. A Norwegian company, NorseAqua A/S, produces sonar equipment that ... -
The use of driving simulator for training learner drivers belonging to a high-risk group.
(Chapter; Peer reviewed, 2021)Immigrant drivers are considered a high-risk group in traffic, especially drivers from Middle East, and Africa are represented more than other groups in road accident statistics There are several factors why this group are ...