Browsing Masteroppgaver i bedriftsøkonomi by Title
Now showing items 263-282 of 312
-
The effect of country-of-origin image on consumer's purchase behavior in context of Nepal
(Master thesis, 2014) -
The effects and regulations of derivatives : a qualitative research of empiric studies and current regulations
(Master thesis, 2012)This thesis has focused on how financial derivatives can affect the underlying spot market and how regulatory measures have or have not been sufficient. It is a qualitative thesis in its nature and uses empiric research ... -
The influence of capital structure on the value of the firm : a study of European firms
(Master thesis, 2014) -
The Sámi firm : obtaining good value growth rates despite less financial resources available
(Master thesis, 2012)This Master thesis investigates differences in access to financial capital and consequences for company valuation among Sami and non-Sami companies in North Norwegian Sami regions. Access to capital is very important ... -
Tilfredshet med livet blant kvinnelige og mannlige høyvekstgründere i Norge
(Master thesis, 2015) -
Time to take stock : external capital and subsequent performance of academic spin-offs – participants of FORNY program
(Master thesis, 2012)Creating new ventures lies in the foundations of entrepreneurship. However, young firms are known to face many constraints during their early stages of development and formation. “Financial gap”, or the lack of the financing ... -
Timor-Leste central government approach towards sustainability of petroleum revenues
(Master thesis, 2011) -
To what extent are airlines communicating their commitment to sustainability issues?
(Master thesis, 2010)This thesis investigates Corporate Social Responsibility (CSR) in the aviation industry. The aim of the research is to analyse the extent to which these airlines are communicating their commitment to sustainability issues. ... -
Tourism Destination Marketing : Case Study of Lumbini Nepal
(Master thesis, 2016) -
Trader decision making: case study for irrational technologies
(Master thesis, 2007)Process of decision making is a difficult question in any area. It always lies in between object of decisions and psychology. As we found in this research trader decision making is not excluded. While it stays always ... -
Transport av vindmøller : en studie basert på oppbyggingen av Roan vindpark
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven omhandler transport av vindmøller, som er et kritisk ledd i en hurtigvoksende bransje. Vindmølleindustrien har vist til en kontinuerlig vekst de siste femten årene, og på grunn av vindmøllekomponentenes ... -
Treffsikkerhet på ResultatEstimater : ble nøyaktigheten i analytikerens estimat på resultat pr. aksje påvirket av finanskrisen og endret analytikeren sine arbeidsmetoder og økonomiske modeller som en følge av finanskrisen?
(Master thesis, 2010)Intensjonen bak denne oppgaven er å undersøke om finanskrisen og dens implikasjoner påvirket nøyaktigheten til aksjeanalytikernes estimater på resultat pr. aksje. Vi ønsker også å undersøke om analytikerens økonomiske ... -
Turisme og ansvar for miljø og samfunn : et casestudie av motivene bak økoturisme
(Master thesis, 2012)Denne oppgaven handler om økoturisme, og hvilket ansvar man tar ovenfor miljø og samfunn i sammenheng med dette. Jeg har fokusert på bedriftssiden, for å finne ut hvorfor noen velger å ta mer ansvar enn det som er vanlig ... -
Turistdestinasjoners merkepersonlighet: en empirisk studie av Hurtigruten
(Master thesis, 2015) -
Tyske turisters valg av ikke-tradisjonelle, voksende destinasjoner som reisemål
(Master thesis, 2014) -
Tørrfisk - mer enn et produkt? : en studie av tørrfiskmarkedet i Italia : merkevare, merkeverdi og merkevaresamfunn
(Master thesis, 2008)I denne forskningsoppgaven har vi jobbet ut i fra følgende problemstilling: Kan tørrfisk betraktes som en merkevare og hvilke kjennetegn kan et merkevaresamfunn for tørrfisk ha? Vi hadde i tillegg noen forskningsspørsmål ... -
Tørrfisk : hva påvirker eksportprisen? : en undersøkelse av eksportprisen på tørrfisk til Italia
(Master thesis, 2009)I denne masteroppgaven undersøker jeg faktorer som påvirker prisen på produktet til bedrifter som opererer i dynamiske omgivelser og som er spesielt påvirket av været under produksjonsprosessen. Været har en stor effekt ...