Geographical knowledge spillovers: regionale høgskolers betydning i kunnskapssamfunnet
dc.contributor.author | Knappe, Geir Olav | |
dc.date.accessioned | 2010-11-22T14:22:15Z | |
dc.date.available | 2010-11-22T14:22:15Z | |
dc.date.issued | 2010-11-22T14:22:15Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-617-0 | |
dc.identifier.issn | 1501-6285 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146073 | |
dc.description.abstract | Kunnskap og kunnskapsproduksjon har fått en svært sentral plass i vårt samfunn. Arbeidslivet preges i økende grad av kunnskapsintensiv tjenesteyting (Sørensen et al. 2008). I Lisboatraktaten av 2007 skisserer EU sine mål om vekst og sosial likhet. EU har som mål å bli den mest konkurransedyktige og kunnskapsbaserte økonomien i verden. For å skape økonomisk vekst og større likhet i og mellom regioner pekes det spesielt på behovet for økt kunnskapsutveksling. Kunnskapssamfunn er en karakteristikk som i økende grad brukes om dagens samfunn. Landets høgskoler er sentrale kunnskapsinstitusjoner i regionale kontekster. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;233 | |
dc.subject | kunnskapsoverføring | en_US |
dc.subject | kunnskapsspredning | en_US |
dc.subject | kunnskapsproduksjon | en_US |
dc.subject | regional | en_US |
dc.subject | næringsliv | en_US |
dc.subject | samfunn | en_US |
dc.subject | høgskole | |
dc.title | Geographical knowledge spillovers: regionale høgskolers betydning i kunnskapssamfunnet | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.source.pagenumber | 24 s. | en_US |