dc.contributor.author | Nilsen, Marianne K. | |
dc.contributor.author | Wiik, Guri Bitnes | |
dc.date.accessioned | 2013-06-25T10:26:34Z | |
dc.date.available | 2013-06-25T10:26:34Z | |
dc.date.issued | 2013-06-25 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-683-5 | |
dc.identifier.issn | 1501-6285 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146091 | |
dc.description.abstract | Simulering som læringsmetode blir tatt i bruk på flere fagområder. Simulering er å etterligne en virkelig situasjon ved hjelp av for eksempel en dukke. På Høgskolen i Nord Trøndelag (HiNT) avdeling for helsefag Namsos, finnes det en simuleringsdukke, SIM-MAN. Den egner seg godt til å simulere utfordringer helsepersonell kan oppleve. Per i dag er den blitt brukt mot sykepleiestudenter.
Farmasøyter er en gruppe helsepersonell som leverer ut legemidler til sluttbruker. Sjelden får de anledning til å se hva som kan skje med pasienten hvis legemidlene for eksempel ikke tas riktig / pasientene opplever bivirkninger. Dette kan farmasøyten en del om på teoretisk nivå.
På bakgrunn av dette, kom ideen om at en også kunne bruke SIM MAN i forhold til legemiddelrelaterte utfordringer for farmasistudenter. Et prøveprosjekt med bruk av SIM-MAN i forhold til legemiddel relaterte problemstillinger ble planlagt, gjennomført og evaluert. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;254 | |
dc.subject | simulering | no_NO |
dc.subject | læringsmetode | no_NO |
dc.subject | helsefag | no_NO |
dc.subject | simuelringsdukke | no_NO |
dc.subject | farmasiutdanning | no_NO |
dc.title | Bruk av Sim-Man i bachelor-utdanningen i farmasi | no_NO |
dc.type | Working paper | no_NO |
dc.source.pagenumber | 13 s. | no_NO |