Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNilsen, Marianne K.
dc.contributor.authorWiik, Guri Bitnes
dc.date.accessioned2013-06-25T10:26:34Z
dc.date.available2013-06-25T10:26:34Z
dc.date.issued2013-06-25
dc.identifier.isbn978-82-7456-683-5
dc.identifier.issn1501-6285
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146091
dc.description.abstractSimulering som læringsmetode blir tatt i bruk på flere fagområder. Simulering er å etterligne en virkelig situasjon ved hjelp av for eksempel en dukke. På Høgskolen i Nord Trøndelag (HiNT) avdeling for helsefag Namsos, finnes det en simuleringsdukke, SIM-MAN. Den egner seg godt til å simulere utfordringer helsepersonell kan oppleve. Per i dag er den blitt brukt mot sykepleiestudenter. Farmasøyter er en gruppe helsepersonell som leverer ut legemidler til sluttbruker. Sjelden får de anledning til å se hva som kan skje med pasienten hvis legemidlene for eksempel ikke tas riktig / pasientene opplever bivirkninger. Dette kan farmasøyten en del om på teoretisk nivå. På bakgrunn av dette, kom ideen om at en også kunne bruke SIM MAN i forhold til legemiddelrelaterte utfordringer for farmasistudenter. Et prøveprosjekt med bruk av SIM-MAN i forhold til legemiddel relaterte problemstillinger ble planlagt, gjennomført og evaluert.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;254
dc.subjectsimuleringno_NO
dc.subjectlæringsmetodeno_NO
dc.subjecthelsefagno_NO
dc.subjectsimuelringsdukkeno_NO
dc.subjectfarmasiutdanningno_NO
dc.titleBruk av Sim-Man i bachelor-utdanningen i farmasino_NO
dc.typeWorking paperno_NO
dc.source.pagenumber13 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel