Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVada, Ragnhild
dc.contributor.authorMørkved, Britt Paula
dc.contributor.authorGran, Steinar
dc.date.accessioned2009-12-07T10:03:45Z
dc.date.issued2009-12-07T10:03:45Z
dc.identifier.isbn978-82-7456-597-5
dc.identifier.issn1504-7172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146239
dc.description.abstractDet er de tre nivåene samfunnsnivå, bedriftsnivå og individnivå som er anvendt i undersøkelsen for å få fram hvilke ambisjoner om vekst gründerne har. Gründerne uttrykker primært sine vekstambisjoner i kvalitative termer, og i mindre grad i tradisjonelle økonomiske begrep. Alle de 14 undersøkte bedriftene uttrykker ambisjoner om vekst. Felles for alle gründerne er at de har et svært sterkt engasjement og ”drive” i forhold til det de har startet opp med. I spørsmålet om hva som fremmer og hemmer vekst settes fokus på bedriftens interne og eksterne ressurser, entreprenøriell orientering og dynamiske kapabiliteter. Hva som er og/eller oppleves som fremmende og hemmende for vekst varierer. Den formelle organisering, bedriftsinterne ressurser, bedriftens styre, kapitalbehov og finansiering, nettverk, kontraktshåndtering, familiesituasjon og det offentlige hjelpeapparat er temaer som her behandles.en
dc.description.sponsorshipØkonomisk og administrativt forskningsfond i Midt-Norge, Nord-Trøndelag fylkeskommune og Høgskolen i Nord-Trøndelag.en
dc.format.extent1428685 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.relation.ispartofseriesRapport / Høgskolen i Nord-Trøndelagen
dc.relation.ispartofseries64en
dc.subjectveksten
dc.subjectgründeren
dc.subjectkvinneren
dc.subjectdynamiske kapabiliteteren
dc.subjectentreprenørskapen
dc.subjectinnovasjonen
dc.subjectnettverken
dc.subjectlikestillingsretten
dc.subjectfinansieringen
dc.subjectstatsstøtteen
dc.titleVekstambisjoner hos gründere: hva fremmer og hemmer vekst hos kvinnelige næringsdrivende?en
dc.typePeer revieweden
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel