Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStamnes, John H.
dc.contributor.authorMoe, Arne Bjørnseth
dc.date.accessioned2008-03-10T13:16:33Z
dc.date.issued2008-03-10T13:16:33Z
dc.identifier.isbn978-82-7456-544-9
dc.identifier.issn1504-7172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146287
dc.description.abstractMålet med denne studien var å undersøke om Webster- Strattons foreldreprogram resulterte i en reduksjon av atferdsproblemer hos deltakende foreldres barn. Det ble gjennomført et 12 ukers foreldrekurs utarbeidet av Carolyn Webster- Stratton. Måling og evaluering ble foretatt med The Eyberg Child Behavior Inventory (ECBI), konstruert for å vurdere foreldrenes rapporteringer av barnas (fra 2 til 16 år) atferdsproblemer før og etter endt kurs. Totalt viser studien at 17 av 27 barn har hatt fremgang. Åtte av de som rapporterte mest atferdsproblemer hadde størst fremgang. Syv av barna hadde liten eller ingen fremgang. Tre av barna hadde faktisk en tilbakegang.en
dc.format.extent401530 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.relation.ispartofseriesRapport / Høgskolen i Nord-Trøndelagen
dc.relation.ispartofseries50en
dc.subjectatferdsproblemeren
dc.subjectforeldreen
dc.subjectWebster-Stratton, Carolynen
dc.subjectbarnen
dc.subjectungeen
dc.subjectsamhandlingen
dc.titleWebster-Strattons foreldreprogram: rapport fra foreldre til 27 barnen
dc.typeResearch reporten
dc.typePeer reviewed


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel