dc.contributor.author | Stamnes, John H. | |
dc.date.accessioned | 2012-06-08T06:16:49Z | |
dc.date.available | 2012-06-08T06:16:49Z | |
dc.date.issued | 2012-06-08 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-657-6 | |
dc.identifier.issn | 1504-7172 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146303 | |
dc.description.abstract | I denne studien forsøker forfatteren å kaste streiflys over hvilket menneske Bernhof Ribsskog var, og hva han fikk utrettet som skolemann, administrator og forsker, samt hvilke kvaliteter og egenskaper han måtte være i besittelse av. Dette arbeidet bærer derfor preg av å være et forsøk på å gi et bidrag til både utforsking og økt kunnskap om en av reformpedagogenes mest betydningsfulle forskere og personer i Norge. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;82 | |
dc.subject | Bernhof Ribsskog | no_NO |
dc.subject | skolehistorie | no_NO |
dc.subject | pedagogikk | no_NO |
dc.subject | Norge | no_NO |
dc.title | Bernhof Ribsskog (1883-1963): et forarbeid til en biografi | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.source.pagenumber | 460 s. | no_NO |