Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJacobsen, Erik
dc.contributor.authorKaasa, Anders
dc.contributor.authorNygård, Anders Platou
dc.date.accessioned2010-09-29T08:19:20Z
dc.date.available2010-09-29T08:19:20Z
dc.date.issued2010-09-29T08:19:20Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146693
dc.description.abstractVi har en hypotese om at mange av dagens ungdom ikke alltid har motivasjon til å lese teori for å kunne bestå en teoriprøve. Ut i fra at risiko er en av de røde trådene i dagens føreropplæring valgte vi følgende problemstilling: ”Hvordan bruke IKT som et hjelpemiddel for å få ungdom til å forstå risiko?” Vi har valgt å lage en demoversjon av et opplæringsprogram som er basert på føreropplæringen for klasse B og BE. Vi har kommet frem til at ungdommene blir engasjert og motivert ut i fra måten vi har bygd opp programmet på. Hovedmålet for opplæringsprogrammet er å få i gang en tankeprosess som skal kunne danne grunnlag for en dypere og bredere forståelse av risiko og andre viktige elementer i føreropplæringen. Data er stadig en større del av hverdagen og programmet kan derfor tilpasses ulike målgrupper. Vi ser for oss dette programmet i fullversjon som et supplement i dagens opplæring og ingen erstatter for annet pensum. Vi mener programmet er fremtidsrettet og nyskapende i dagens digitale verden. Hvor vidt hovedmålet kan nåes ved å lage en fullversjon av dette programmet vil fremtiden vise.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesKandidatoppgaver 2010;
dc.title1. GIR : hvordan bruke IKT som et hjelpemiddel for å få ungdom til å forstå risiko?en_US
dc.typeStudent paper, othersen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel