Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAbelsen, Fred
dc.contributor.authorNymark, Åslaug
dc.date.accessioned2011-09-14T08:12:30Z
dc.date.available2011-09-14T08:12:30Z
dc.date.issued2011-09-14T08:12:30Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146739
dc.description.abstractDenne oppgaven er basert på problemstillingen: “Hva er viktig for ungdommers valg av trafikkskole og hvordan skal en nyetablert skole tilpasse seg markedet?” På bakgrunn av denne har vi sett på ulike aspekter rundt temaet, og vi har benyttet oss av spørreskjema som metode for å tilegne oss mer informasjon om emnet. I tillegg har vi satt oss inn i aktuell markedsføringsteori. Vi har lagt våre forhåndsantagelser om blant annet betydningen av pris, bilmerker, beliggenhet og rykte til grunn for undersøkelsene vi har gjennomført på en liten gruppe mennesker fordelt over hele landet. I tillegg har vi tatt med et punkt om miljøfokus, da resultatene viste forbausende lav interesse for dette emnet. Dessuten har vi også interessert oss for hvor og hvordan ungdommene går fram for å innhente informasjon om trafikkskolene. Undersøkelsen ble utdelt til 200 personer hvor av 66 svarte. Vi har gjennomført målinger over hvordan de vurderer disse ulike faktorene. Studiene viste at våre antagelser ikke nødvendigvis stemmer. Når det gjelder pris, beliggenhet og rykter samsvarer dette med våre hypoteser, mens bilmerkene viste seg å ha overraskende liten betydning. Hva markedsføringen angår, har vi avdekket hvilken betydning en gjennomtenkt forretningsidé og en god kunde- og markedsstrategi har å si for at man skal lykkes som nyetablert trafikkskole.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesKandidatoppgave;2011
dc.titleMarkedsføring: Ungdommers valg av trafikkskoleen_US
dc.typeStudent paper, othersen_US
dc.source.pagenumber25 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel