Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEngelsåstrø, Hanne
dc.contributor.authorHolmaas, Annette Sleire
dc.contributor.authorSandaker, Marianne
dc.date.accessioned2013-11-06T14:21:49Z
dc.date.available2013-11-06T14:21:49Z
dc.date.issued2013-11-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146792
dc.description.abstractI kandidatoppgaven «På hvilken måte kan man bevisstgjøre ferske bilførere om eget ansvar på glatt føre?» ønsker vi å sette søkelyset på et tema vi mener er litt forsømt i føreropplæringen. Slik det er i dag er det ingen krav til praktisk kjøring på glatt føre utover sikkerhetskurs på bane. Vi mistenker at mange elever ikke er tilstrekkelig rustet til takle alle utfordringene vinteren har å by på. Oppgaven er delt i to deler med en skriftlig del og et skriftlig produkt. I den skriftlige delen tar vi for oss litt teoretisk bakgrunnsstoff fra fysikk, psykologi og læreplan. Vi har også innhentet informasjon fra Statens vegvesen, Politiet og Viking redningstjeneste. Vi har beskrevet hvordan vi har jobbet med den informasjonen vi har hentet inn for å komme frem til det skriftlige produktet. Vårt skriftlige produkt er en brosjyre rettet mot nye bilførere. Der har vi blant annet lagt vekt på valg av dekk og prøvd å forklare hva som skjer med veggrepet, når underlaget endres. Målet med brosjyren er å få elevene til å reflektere rundt sine egne valg i trafikken på dager da føre ikke er det beste. Vi er godt fornøyd med vårt produkt, og tror mange kan ha nytte av å lese vår brosjyre.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesKandidatoppgave;2013
dc.titleAnsvar og kjøreforhold : på hvilken måte kan man bevisstgjøre ferske bilførere om eget ansvar på glatt føre?no_NO
dc.title.alternativeResponsibility and driving conditions : how to raise awareness in new drivers on their responsibility when driving in challenging road conditions?no_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber28 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel