Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKolstad, Tina
dc.date.accessioned2013-08-20T10:03:39Z
dc.date.available2013-08-20T10:03:39Z
dc.date.issued2013-08-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146941
dc.description.abstractMed utgangspunkt i selvbestemmelsesteorien (SDT) til Deci & Ryan (1985) i Deci & Ryan (2000) forsøker jeg å finne ut om det er forskjeller i motivasjonen hos barn og unge i en skolesituasjon med tilpasset opplæring kontra opphold i natur og friluftsliv. Resultatene i dette studiet indikerer at en autonomistøttende kontekst gir grunnlag for positive relasjoner til andre variabler, og underbygger teori som konkluderer med at SDT kan assosieres til positive fysiske, psykiske og sosiale utfall hos barn og unge.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleSelvbestemmelse og autonomistøtte i skole og friluftslivno_NO
dc.title.alternativeSelf-determination and autonomy support in school and outdoorsno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.source.pagenumber45 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel