Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Oddbjørn
dc.contributor.authorBulling, Ingunn Skjesol
dc.contributor.authorKanestrøm, Endre
dc.date.accessioned2014-10-07T11:14:43Z
dc.date.available2014-10-07T11:14:43Z
dc.date.issued2014-10-07
dc.identifier.isbn978-82-7456-724-5
dc.identifier.issn1504-7172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/223277
dc.description.abstractHøgskole- og universitetssystemet er vant til å definere hva utdanningene skal inneholde og kan argumentere for hvorfor akkurat dette temaet er viktig. Prosjektet har bestreba seg på å fange perspektivene til tjenestepersonell som på ulikt vis bærer roller i tjenesteproduksjonen. Vår metodiske tilnærming bygger på en filosofi om å få etablert en trygg dialog rundt den enkeltes forståelse og opplevelse av oppdraget. At vi starta med homogene grupper – dvs. personell under samme tjenesteområde – ble valgt for å skape et trygt utgangspunkt for erfaringsdeling, ikke minst pga. profesjonsgruppers felles språk/terminologi. Prosjektet gjorde bruk av åpne spørsmål som utfordra tjenesteområdenes tolkninger og fordommer overfor andre tjenestegrupper og profesjonsgrupper, hvilket ga svar på flere sårbarhetsområder i den samla tjenesteproduksjonen. Respondentene (tjenestegruppene) også utfordra på hva de selv kunne gjøre for å forbedre tjenestekvaliteten – bl.a. ved å utlede gjennomførbare forbedringstiltak og vekte disse på bakgrunn av den tilslutning tiltakene får fra den samla gruppa. I dette prosjektet har vi prøvd å utvikle en modell der vi prøver å la praksis og teori møtes.nb_NO
dc.description.sponsorshipOverhalla kommunenb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.ispartofseriesRapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;100
dc.subjectkunnskapsutviklingnb_NO
dc.subjectforskningnb_NO
dc.subjectarbeidslivnb_NO
dc.subjectkommunale tjenesternb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.subjectungenb_NO
dc.subjectsamhandlingnb_NO
dc.subjectindividuell plannb_NO
dc.titleSamhandling rundt barn og unge med sammensatte behov i Overhalla kommune (SARBU): sluttrapportnb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber43 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel