Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) på emneord "turisme"
Viser treff 1-5 av 5
-
Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
(Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;135, Others, 2012-01-23)Kystriksveien Reiseliv er et markedsføringsselskap for strekningen Steinkjer – Bodø. Selskapet jobber med 170 reiselivsbedrifter, 25 kommuner fordelt på to fylkeskommuner. Markedsføring av opplevelser og aktiviteter langs ... -
Festivaler og turisme som Performing places: en sosio-kulturell analyse - Canal Street Jazz og Bluesfestival, Arendal
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Peer reviewed; Research report, 2009-05-04)Festivaler og turisme, som en viktig del av kultur- og opplevelsesnæringene, har i det som kan kalles senmoderne eller postmoderne samfunn, fått betydelig oppmerksomhet, både fra offentlige myndigheter, næringsliv og folk ... -
Fra opplevelse til marked: kulturturisme i Fosnes kommune
(Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;126, Others, 2010-12-21)HiNT inngikk en kontrakt med Landsdelsutvalget sommeren 2008 om prosjektet ”Fra opplevelse til marked: Kulturturisme i Fosnes kommune” Det sentrale i prosjektet er å se på hva som kjennetegner markedskommunikasjonen ved ... -
Havlandet: et destinasjonsutviklingsprosjekt mellom kommunene Roan, Osen, Flatanger og Namdalseid: sluttrapport i samarbeid med Høgskolen i Nord-Trøndelag
(Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Others, 2007-08-23)Bakgrunnen var et ønske om utvikling av et felles destinasjonsprosjekt mellom kommunene Flatanger, Roan, Osen og Namdalseid. En av tankene var å skape en mulig ”reiserute” med gode og kvalitetssikre destinasjoner gjennom ... -
Turisme basert på fortellinger, bøker og film : en litteratur og case studie
(UiN-rapport;2/2011, Research report, 2011)Turisme basert på fortellinger, bøker og film øker rundt om i verden og i Nordland. Rapporten er laget på bakgrunn av litteraturstudier og casestudier (Astrid Lindgrens Verden; Arns Rike; og Himmelblå land). Rapporten ...