Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNe på tittel
Viser treff 86-105 av 117
-
Prosjekt KALS : utprøving og standardisering av KALS-prøven for 9. og 10. trinn ; delrapport 2
(Høgskolen i Nesnas skriftserie;75, Research report, 2012-10-08)Hovedmålet med delprosjekt 2 var hvordan vi kunne standardisere KALS-prøven slik at den kan brukes for å screene lese- og skriveferdighetene hos alle elevene på 9. og 10. trinn. Samtidig var målet å vurdere om denne prøven ... -
Psykologisk subdeprivasjon hos barn i tidlige leveår og konsekvenser for den semantiske og fonologiske språkutviklingen
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
PVG-delprosjekt 4. Pedagogisk-psykologisk tjeneste på nett : hovedrapport
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-10-27)Kan en gjøre PP-tjenesten enda mer tilgjengelig for skolene? Dette ønsker vi nå å finne ut gjennom et prosjekt som innebærer utprøving av pedagogisk-psykologisk veiledning via dataplattform ”It’s learning” ved to prosjektskoler ... -
Rapport fra pilotprosjektet «Magedans for store damer» : - en kvalitativ studie om kropp og bevegelse
(Fredrikke;2015, nr 1, Research report, 2015-01-29)Bakgrunn og hensikt: Overvekt er et stadig større problem i Norge. Å være i bevegelse er viktig for oss alle, uansett form og størrelse. Helsemyndighetene peker på betydningen av begge deler, og sier også at det er behov ... -
RedBull NonStop 2002 : utveckling av ett web-baserat resultatrapporteringssystem för en 24 timmars mountainbike tävling
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Responsgrupper : en studie av elevrespons og gruppekultur - norsk i 10.klasse våren 2003 Korgen sentralskole
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Sammen om formidling : Høgskolen i Bodø og Høgskolen i Nesna fellesarrangementer under Forskningsdagene 2007, Mo i Rana
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-03) -
Samspill med fokus på barneperspektivet : studentoppgaver fra studiet Småbarnspedagogikk 2006-2007
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-17) -
Samspillets betydning for den semantiske og fonologiske språkutviklingen i tidlige leveår
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
The School Reform - 2006: Knowledge Promotion : A critical view
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
"Se tennene!" : barnetegning - en skatt og et slags spor : en sosiokulturell analyse av barns tegneprosesser i barnehagen
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Skolens verdigrunnlag i et rawlsiansk perspektiv
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Slik vi ser det : hva synes studenter om sin egen IKT-kompetanse etter avsluttet allmennlærerutdanning?
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Small Rural Schools : A Small Inquiry
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2008-10-07) -
Små skoler i små samfunn : å studere utdanning og læring i kontekst
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
”Den som steller vogga, styrer landet.” Klar tale med uklart innhold. Analyse av debatten i Stortingets familie- og kulturkomité om St.meld. nr. 41(2008-2009) ”Kvalitet i barnehagen.”
(Fredrikke; 2013, nr 1, Research report, 2013-05-10)Jeg finner det vanskelig å trekke noe mer ut av debatten, som er relevant for kvalitetsbegrepet. Det er ikke overraskende at stortingsrepresentantene nærmer seg temaet på en annen måte enn det en språkforsker eller logiker ... -
Sosialt utviklende og lærende prosesser i små og større læringsmiljøer
(Fredrikke, Research report, 2008-12-09)Artikkelen bygger på et forskningsprosjekt rettet mot oppvekst og læring i grissgrendte områder. Mer presist er det fokus på hvordan sosialisering, sosial læring og utvikling av sosial kyndighet foregår i skoleområder ... -
The Teacher for the Knowledge Society : With contributors from Argentina, Norway, Poland and USA
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-02) -
Tenke det, ønske det, ville det med, men gjøre det...? : en evaluering av natur- og miljøfag etter Reform 97
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Teori og praksis i lærerutdanning
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29)