• Bruk av Sim-Man i bachelor-utdanningen i farmasi 

      Nilsen, Marianne K.; Wiik, Guri Bitnes (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;254, Working paper, 2013-06-25)
      Simulering som læringsmetode blir tatt i bruk på flere fagområder. Simulering er å etterligne en virkelig situasjon ved hjelp av for eksempel en dukke. På Høgskolen i Nord Trøndelag (HiNT) avdeling for helsefag Namsos, ...
    • Etterutdanningsnettverket i Namdal: visjon og virkelighet 

      Brenne, Tor; Enmarker, Ingela; Valderaune, Victor (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2009-11-24)
      Etter 10 år som et forsøk/prosjekt har EiNa endelig fått sin permanente organisering gjennom en partnerskapsavtale. EiNa-partnerskapet har nå medlemmer som dekker det meste av helseog sosialtjenestene i Namdalen. I tillegg ...
    • Felles undervisning ved helsefagavdelingen i Namsos i perioden 2001 - 2012 

      Haugenes, Marit; Sætertrø, Odil; Rørvik, Elisabeth Moen (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;91, Peer reviewed; Research report, 2013-12-19)
      Hensikten med dette prosjektet er å beskrive og vurdere gjennomførte Møtepunkt med innhold fra felles fagplan mellom bachelorutdanningene i vernepleie, farmasi og sykepleie ved HiNT, sett fra både studentenes og fagansattes ...
    • Hospitering: et pilotprosjekt ved helsefagavdelingen 

      Haugenes, Marit; Mediå, Elsa (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;241, Working paper, 2012-01-30)
      Rapporten bygger på en antakelse om at fagansatte i alle deler av helsefagavdelingen ønsker en mulighet for å hospitere innenfor sine aktuelle fagområder, og at det kan være ulike behov som ligger tilgrunn. Det kan være ...
    • I simuleringsenheten lærer bachelorstudentene legemiddelbruk: et tverrprofesjonelt samarbeid mellom farmasi- og sykepleieutdanningen 

      Wiik, Guri Bitnes; Nilsen, Marianne Kollerøs (Peer reviewed; Research report, 2013-12-19)
      Prosjektet «I simuleringsenheten lærer bachelorstudentene legemiddel bruk – et tverrprofesjonelt samarbeid mellom farmasi- og sykepleieutdanningen», er på mange måter banebrytende, i alle fall for Høgskolen i Nord-Trøndelag. ...
    • Veiledning – hva er nå det? En guide for studenter i forhold til å bruke veiledning som læringsarena 

      Johansen, Oddbjørn (Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2007-06-01)
      I utvikling av kunnskap innenfor de tre områdene: teoretisk kunnskap, yrkesspesifikke ferdigheter og personlig kompetanse har veiledning en sentral plass. Veiledningen kan skje både individuelt og i gruppe og den foregår ...