dc.contributor.author | Fauske, Ida Matilde | |
dc.contributor.author | Vallipuram, Harrshinny | |
dc.contributor.author | Foldnes, Benedicte-Elise | |
dc.contributor.author | Verhulst, Elli | |
dc.contributor.author | Wigger, Karin | |
dc.contributor.author | Solvoll, Sølvi | |
dc.date.accessioned | 2022-05-04T06:33:19Z | |
dc.date.available | 2022-05-04T06:33:19Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-850-1 | |
dc.identifier.issn | 2535-2733 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2994028 | |
dc.description.abstract | Hvilke læringstilnærminger, pedagogiske metoder og undervisningsverktøy er aktuelle å bruke for undervisere innen høyere utdanning i undervisning knyttet til bærekraft og entreprenørskap? Undervisning på bærekraftig entreprenørskap (UBE) kombinerer aspekter fra entreprenørskap og bærekraft gjennom å utvikle ferdigheter og kompetanser som skal bidra til et mer bærekraftig samfunn gjennom å opptre entreprenørielt og nytenkende. Selv om det er enighet om at dette er ferdigheter som er viktige å utvikle, er likevel spørsmålet om hvordan man bør utvikle disse ferdighetene debattert. Ved hjelp av intervjuer og gjennomgang av eksisterende litteratur gir vi i denne rapporten en oversikt over 13 læringstilnærminger, 15 pedagogiske metoder og 24 ulike læringsverktøy som vi mener er nyttige i UBE. Metodene og verktøyene er videre delt inn kategorier basert på deres bruk i arbeidslivet og i høyere utdanning. Dette gjør denne rapporten til en praktisk veileder og inspirasjonskilde for undervisere som ønsker å øke studentenes kunnskap, ferdigheter og kompetanse knyttet til bærekraftig entreprenørskap.
Which learning approaches, pedagogical methods and teaching tools can educators at higher education institutions use to teach sustainable entrepreneurship? Sustainable entrepreneurship education combines those aspects from entrepreneurship and sustainability education to teach students the skills and competences needed to contribute to a sustainable society by acting entrepreneurially. Although there is consensus that these skills and competences are crucial to have, how they are taught is still debated. Using a review of the literature and interviews with practitioners and educators, this report offers an overview and discussion of 13 learning approaches, 15 pedagogical methods and 24 teaching tools for sustainable entrepreneurship education. The identified methods and tools are further divided into categories regarding their usage in business and higher education, making this report an inspirational hands-on toolkit for educators. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Nord universitet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | FoU-Rapport / Nord universitet;82 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | entreprenørskapsutdanning | en_US |
dc.subject | bærekraft | en_US |
dc.subject | undervisning på bærekraftig entreprenørskap | en_US |
dc.subject | læringstilnærminger | en_US |
dc.subject | pedagogiske metoder | en_US |
dc.subject | undervisningsverktøy | en_US |
dc.subject | Entrepreneurship Education | en_US |
dc.subject | Sustainability | en_US |
dc.subject | Sustainable Entrepreneurship Education | en_US |
dc.subject | Learning Approaches | en_US |
dc.subject | Pedagogical methods | en_US |
dc.subject | Teaching tools | en_US |
dc.title | Teaching sustainable entrepreneurship: Learning approaches, pedagogical methods and teaching tools | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212 | en_US |
dc.source.pagenumber | 54 | en_US |
dc.relation.project | Entrepreneurship meets Sustainability | en_US |