"Bachelor på lag med praksis": beskrivelse av et pedagogisk utviklingsprosjekt ved vernepleierutdanningen (2015-2017) og anbefalinger for videre implementering
Working paper
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3093706Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Arbeidsnotat [9]
Sammendrag
Arbeidsnotatet beskriver erfaringene fra utviklingsprosjektet «Bachelor på lag med praksis» gjennomført ved vernepleierutdanningen studieåret 2015/16 - 2016/17. Målsetning for prosjektet var å prøve ut en modell som knyttet studentenes bacheloroppgaver til fagutviklingsarbeid i tredjeårs praksis/pågående FOU arbeider ved universitet. Hensikten var at bachelorstudenter i sitt arbeid med bacheloroppgaven skulle bidra til å utrede/belyse/kartlegge utfordringer som praksisfeltet etterspør, eller gjøre avgrensede selvstendig arbeid innenfor pågående forsknings- eller utviklingsprosjekter drevet av ansatte ved vernepleierutdanningen. Notatet beskriver erfaringene fra utviklingsprosjektet, årshjul for modellen «bachelor på lag med praksis», ressursbruk og anbefalinger for implementering av modellen «bachelor på lag med praksis» for alle studenter ved Bachelor i vernepleie ved Nord universitet.