Browsing Nord Open Research Archive by Title
Now showing items 6825-6844 of 9526
-
Power play of commensal bacteria in the buccal cavity of female Nile Tilapia
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Power transition teori og utviklingen av USAs rompolitikk
(Master thesis, 2023) -
Power, Vulnerability, and the Effects of COVID-19 on Migrants Held by the Detention Industry in the United States
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
”Powerposing och prestation”
(Bachelor thesis, 2014-07-16) -
PP-tjenesten og vurdering for læring
(Journal article; Peer reviewed, 2014) -
PPP Transaction Structuring in Ukraine
(Master thesis, 2022) -
Practical Considerations of PRN Medicines Management : An Integrative Systematic Review
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
“Practice what you preach?”
(Master thesis, 2022) -
Practice-based learning and innovation in nursing homes
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Purpose: This article investigates the conditions under which learning and innovation occur within nursing homes. It addresses the interplay between formal and informal learning situations and discusses how these processes ... -
Practicing in a person-centred environment – self-help groups in psycho-social rehabilitation
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Aim: The increasing prevalence of chronic conditions and impairments in the population is putting new demands on health and rehabilitation services. Research on self-help groups suggest that participation in these groups ... -
Prakademikeren. En studie av kunnskapsarbeid.
(Master thesis, 2012-11-06)Ordet ”prakademiker” er sammensatt av begrepene praktiker og akademiker, og det er en betegnelse på akademikere som søker å utvikle sine ferdigheter i praktiske kontekster utenfor universitetene. Jeg har i oppgaven vist ... -
Praksis og utdanning hånd i hånd
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;101, Research report, 2014-11-19)Rapporten bygger på samarbeidsprosjektet "Praksis og utdanning hånd i hånd, med simuleringsenheten som læringsarena", og presenterer resultatene fra fagsamlinger for helsepersonell i Namdalen og bachelorutdanningen i ... -
Praksisfeltet som læringsarena - for hvem? Hva kan vi som faglærere lære av studenters refleksjoner etter GLSM-praksis?
(Journal article; Peer reviewed, 2007)I forbindelse med gjennomføringen av GLSM-faget ved Høgskolen i Nesna (HiNe), høsten 2005, kom prosjektet "Styrking av praksis i lærerutdanninga" i stand. Studenter, øvingslærere, faglærere og prosjektledelse fikk kurs ... -
Praksiskvalitet i allmennlærerutdanningen : en studie av adopsjonspraksis ved Høgskolen i Nesna
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Studies in Norway and some other western countries show that teachers are less satisfied with their education, particularly in view of claims and challenges they meet in schools after finishing their education. These ... -
Praksisorientert lærerutdanning : presentasjon og evaluering av Dalu 2003 (rapport 1 og 2)
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Praktisering av medborgerskap. En studie av hverdagslivet til familier som lever med demens
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Praktiske arbeidsformer i norsk på ungdomstrinnet . En studie med utgangspunkt i ungdomstrinnsmeldinga
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 31, Doctoral thesis, 2019)