Blar i Nord Open Research Archive på tidsskrift "Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis"
Viser treff 1-10 av 10
-
Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning : studenters erfaringer med veiledning under studiet
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The purpose of this article is to increase insight into how mentoring in the workplace is experienced by students in work-based early childhood teacher education. Kindergarten plays a key role as a learning environment in ... -
Exploring initial collaboration in an intervention: Creating a meeting place between educational research and educational practice
(Peer reviewed; Journal article, 2019)In the field of education, researchers have focused on the importance of achieving a common understanding of school development and change of practice in collaborations with practitioners. In an attempt to contribute to ... -
The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
"Jeg føler jeg står litt sånn imellom". Studenters grensekryssinger i arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Artikkelens hensikt er å bidra til økt innsikt i faktorer som har betydning for at barnehagen skal fungere som læringsarena for studenter ved arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU). ABLU-studenter arbeider i ... -
Kortere utenlandsopphold for barnehagelærerstudenter - nye veier for profesjonsdanning?
(Peer reviewed; Journal article, 2023) -
Kunnskap om og erfaring med livsmestring i skolen - muligheter og begrensninger
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Før implementeringen av LK20 har det ligget i skolens mandat, gjennom formålsparagrafen i opplæringsloven, å utvikle elevenes evner til å mestre egne liv. Til tross for intensjonene i mandatet rapporterer mange elever at ... -
Læreres refleksjoner om læring og undervisning
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Master's thesis - a tool for professional development. Newly qualified teachers' experiences of master's theses in research-based teacher education.
(Peer reviewed; Journal article, 2019)This study aims to investigate teachers’ experiences regarding their master’s theses directly after finishing teacher education and after one year in the profession. Previous research exposes the field as problematising ... -
Pedagogiske ledere og godt faglig skjønn
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Artikkelen drøfter hvordan pedagogiske ledere oppfatter begrepet godt faglig skjønn og hvordan de arbeider med godt faglig skjønn, slik som formulert i rammeplanen av 2017: «Pedagogisk leder er gitt ansvaret for å iverksette ...