Browsing Nord Open Research Archive by Author "Fiskum, Tove Anita"
Now showing items 1-6 of 6
-
Dichotomous and multifaceted: Teacher educators’ understanding of professional knowledge in research-based teacher education
Jegstad, Kirsti Marie; Fiskum, Tove Anita; Aspfors, Jessica; Eklund, Gunilla (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Effekt av barnehagemiljø på motorisk og spatial kompetanse hos barn : en tverrsnittstudie av den motoriske og spatiale kompetansen hos barn i en friluftsbarnehage og barn i en tradisjonell barnehage
Fiskum, Tove Anita (Master thesis, 2004)Hensikten med dette studiet har vært å undersøke om barns opphold i naturlig miljø har effekt på barnas motoriske og spatiale utvikling -
Norwegian teenagers' experiences of developing second language fluency in an outdoor context
Myhre, Tone Stuler; Fiskum, Tove Anita (Peer reviewed; Journal article, 2020)This article explores how Norwegian teenagers experienced the development of spoken fluency of English as a second language (L2) through varied and sensuous learning in an outdoor environment. The article is based on six ... -
Play, Learn, and Teach Outdoors—Network (PLaTO‑Net) : terminology, taxonomy, and ontology
Lee, Eun-Young; de Lannoy, Louise; Li, Lucy; de Barros, Maria I. A.; Bentsen, Peter; Brussoni, Mariana; Fiskum, Tove Anita; Guerrero, Michelle; Hallås, Bjørg Oddrun; Ho, Susanna; Jordan, Catherine; Leather, Mark; Mannion, Greg; Moore, Sarah A.; Hansen Sandseter, Ellen Beate; Spencer, Nancy L. I.; Waite, Susan; Wang, Po-Yu; Tremblay, Mark S.; Winje, Øystein (Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Scientifically designed teacher education – teacher educators’ perceptions in Norway and Finland
Aspfors, Jessica; Eklund, Gunilla; Holand, Anna Marie; Fiskum, Tove Anita; Hansén, Sven-Erik; Jegsted, Kirsti Marie (Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper investigates teacher educators’ perceptions of scientifically designed teacher education in Finland and Norwayand asks the following research questions: How do teacher educators in Finland and Norway perceive ... -
Undervisning om rovdyr ved Besøkssenter rovdyr i Namsskogan og Lierne Nasjonalparksenter : evalueringsrapport
Fiskum, Tove Anita; Halberg, Haakon; Skaugen, Randi (Arbeidsnotat / Nord universitet;4, Working paper, 2019)Denne rapporten er en evaluering av et dagsopplegg med undervisning om rovdyr ved Besøkssenter rovdyr i Namsskogan, og av en tredagers rundtur med utvidet undervisningstilbud om rovdyrene. Det er gjennomført kunnskapstester ...